معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

هر تست مثبت کرونا؛ مساوی یک خانواده آلوده

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان یادآور شد لازم نیست همه افراد تست کرونا دهند و مثبت شدن تست یک نفر مساوی آلوده شدن همه اعضای خانواده است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هر تست مثبت کرونا؛ مساوی یک خانواده آلوده

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به بستری نزدیک به ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان، اظهار کرد: متاسفانه ۱۱۵ بیمار شدیدا بدحال در بخش مراقبت های ویژه داریم.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۰۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، افزود: همچنین طی این مدت ۱۰۰۰ بیمار سرپایی تشخیص داده شدند و تحت درمان و قرنطینه در منزل قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انتقال بیماری در استان و کشور را خانوادگی دانست و تصریح کرد: هر کدام از اعضای خانواده که دچار علائم بیماری می شود، یا تستش مثبت می شود و یا بستری می شود، دیگر اعضای خانواده نیز مطمئنا کرونامثبت هستند.

حیدرزاده، از خانواده های دارای فرد آلوده خواست فورا ایزوله شوند و رفت و آمد به بیرون و با دوست و فامیل نداشته باشند و گفت: افراد نیز به عیادت بیماران نروند.

وی با بیان اینکه در صورت بروز علائم بیماری و یا مثبت شدن تست کرونا حتما با ۴۰۳۰ تماس بگیرید و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید، یادآور شد: لازم نیست همه افراد تست کرونا دهند و مثبت شدن تست یک نفر به معنی آلوده شدن همه اعضای خانواده است.

معاون علوم پزشکی گیلان، ماسک زدن را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: مردم همچنان دورهمی نداشته باشند تا موجب انتقال ویروس به دیگران نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار