آتش‌سوزی در تونل پردیس

تهران (پانا) - آتش گرفتن ناگهانی یک خودروی پژو 207 داخل تونل 1500 متری پردیس باعث شد رانندگان خودروهای عبوری با رها کردن خودروهایشان پای پیاده فرار کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌سوزی در تونل پردیس

به‌گزارش ایران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 15:17 پنجشنبه دوم اردیبهشت خبر آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو در داخل تونل شماره یک بزرگراه جدید پردیس به سامانه 125 اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره 26 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به ترافیک سنگین ایجادشده در محل، آتش‌نشانان پیش از ورودی تونل مجبور شدند برای رسیدن آب به تونل مسافت بسیار زیادی را لوله‌کشی کنند.

وی تصریح کرد: ده‌ها دستگاه خودرو داخل تونل قرار داشتند و دود بخش زیادی تونل را احاطه کرده بود. تقریباً پس از 300 متر از ورودی تونل، یک دستگاه خودروی پژو207 به‌دلیل نامشخص دچار آتش‌سوزی شده بود و عوامل آتش‌نشانی پردیس نیز از سمت دیگر خود را به محل حادثه رساندند و مشخص شد خودروی مذکور بشدت شعله‌ور شده اما سرنشینان بدون آسیب‌دیدگی از خودرو خارج شده بودند و سرنشینان سایر خودروها نیز با توجه به دود متراکم ایجاد شده در تونل از ترس اینکه مشکلی برای آنها پیش بیاید خودروهایشان را رها کرده و پای پیاده فرار کرده بودند و همین موضوع باعث ایجاد ترافیک شدید و مسدود شدن مسیر شده بود.

ملکی با اعلام اینکه آتش‌نشانان تهرانی مجبور بودند برای رسیدن به تونل لوله کشی انجام دهند گفت: در نهایت بعد از حدود یک ساعت تخلیه دود نیز به‌مرور انجام شد و عملیات به پایان رسید علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است اما نکته مهم اینکه امدادرسانی در جاده‌ها حتی در جاده‌ها و تونل‌های نوساز به‌دلیل مشکلات ایمنی بسیار سخت است در تونل‌ها باید یک سیستم تهویه الکتریکی وجود داشته باشد که با جت‌فن‌های بزرگ انجام شود و دسترسی سریع به مسیرهای بیرونی وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار