«شطرنج باز» و «بایگانی» برای نخستین بار از شبکه چهار سیما پخش می شوند

تهران (پانا) - فیلم های سینمایی «شطرنج باز» و «بایگانی»، فیلم های آخر هفته شبکه چهار در آغاز اردیبهشت هستند که به ترتیب پنجشنبه و جمعه ساعت 20:30پخش خواهند شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
«شطرنج باز» و «بایگانی»  برای نخستین بار  از شبکه چهار سیما پخش می شوند

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، فیلم سینمایی «شطرنج باز» The Chess player با نام اصلی El jugador de ajedrez ، عنوان یک اثر درام محصول سال 2017 کشور اسپانیاست که پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

این اثر به کارگردانی Luis Oliveros از آثار برتر سینمای اسپانیاست که برنده 16 جایزه و کاندید 4 جایزه دیگر در جشنواره های مختلف سینمایی شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در سال 1934 دیه گو پالادیا شطرنج باز اسپانیایی به مقام قهرمانی میرسد و در همان زمان با خبرنگاری فرانسوی آشنا میشود و ازدواج میکند . در دوران جنگ ماریان همسر دیه گو شوهرش را مجبور به مهاجرت به فرانسه میکند ، جاییکه دیه گو به عنوان جاسوس دستگیر و به زندان نازیها فرستاده میشود . علاقه زیاد فرمانده و رییس زندان به شطرنج باعث نجات دیه گو از جوخه آتش میشود و در نهایت بعد از چند سال از زندان آزاد می گردد. بعد از آزادی به جستجوی همسر و دختر کچکش میرود و آنها را در شهری کوچک پیدا میکند در حالیکه همسرش با مردی فرانسوی ازدواج کرده اما دخترش او را به یاد می آورد ...

- بایگانی (Archive) فیلمی درام، علمی-تخیلی و پر رمز راز به کارگردانی و نویسندگی گوین راثری است که در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ اکران شد. آرشیو به عنوانِ بازگویی مُدرن داستان هیولای فرانکنشتاین شناخته شده است که در روز جمعه 29 اسفند ماه نیز از شبکه چهار سیما برای اولین بار پخش شد.

این فیلم به علت شیوع ویروس کرونا به صورت انلاین اکران شد البته نمایش های محدودی نیز در سینماهای مختلف ایالات متحده آمریکا نیز برای اکران این فیلم انجام شد.

آرشیو یا بایگانی، archive 2020 درهفته آخر اکران خود در رتبه 5 جدول باکس آفیس قرار گرفت.

تئو جیمز (Theo James)، استیسی مارتین (Stacy Martin)، رونا میتر (Rhona Mitra)، توبی جونز (Toby Jones)، لیا ویلیامز (Lia Williams)، پیتر فردیناندو (Peter Ferdinando)، ریچارد گلوور (Richard Glover)، هانس پترسون (Hans Peterson)بازیگران بایگانی هستند.

در خلاصه فیلم آمده است :

در سال 2038 جورج آلمر در حال کار بر روی یک هوش مصنوعی معادل مغز انسان است. آخرین نمونه اولیه وی تقریباً آماده است. او هدفی دارد که باید به هر قیمتی پنهان شود … و

بایگانی جمعه 3 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار