کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد تهران

تهران (پانا) - اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبحگاه امروز (۲ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد تهران

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است. با حاکمیت جو آرام در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ ازن، افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه و افزایش حجم ترافیک شامگاهی پیش‌بینی می‌شود در مناطق پرتردد تجمع آلاینده‌ها سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.

همچنین در صبح روز جمعه (۳ اردیبهشت ماه) با کاهش ترافیک در روز تعطیل و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار