فراخوان جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی منتشر شد

تهران (پانا) - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فراخوان برگزاری اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این جشنواره با همراهی و همکاری انجمن تصویرگران کتاب، انجمن طراحان گرافیک و بسیج هنرمندان تهران بزرگ و همچنین جمعی از اساتید و کارشناسان محتوایی و هنری کتاب‌های درسی برگزار می‌شود.

ارتقای جایگاه تصویرگری آموزشی، تربیتی و نقش مؤثر آن در نظام تعلیم و تربیت؛ تحول و ارتقای فرهنگی، هنری و محتوایی جلد کتاب‌های درسی؛ شناسایی تصویرگران خلاق، توانمند و متعهد و مشارکت حداکثری آنان در حوزه کتاب درسی؛ جلب نظر هنرمندان و تصویرگران به مسائل آموزشی و تربیتی در کتاب درسی؛ بروز رسانی تصاویر با رویکرد خلاقانه؛ از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

علاقه‌مندان تا 20 خرداد ماه 1400 مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. انتخاب و داوری آثار و افتتاح نمایشگاه مجازی تیرماه و برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مردادماه 1400 خواهد بود.

این جشنواره در دو بخش مسابقه و فعالیت‌های جنبی برگزار خواهد شد.

معیارهای داوری انتخاب آثار

براساس اعلام برگزارکنندگان این جشنواره؛ توجه به ساحت‌های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین (1-اعتقادی، عبادی و اخلاقی؛ 2- اجتماعی و سیاسی؛ 3- زیستی و بدنی؛ 4- زیبایی‌شناختی و هنری؛ 5- اقتصادی و حرفه‌ای؛ 6- علمی و فناوری)؛ تناسب با بیانیه گام دوم انقلاب و اصل "ما می‌توانیم" ، "احساس مسؤولیت"، "جوان مؤمن انقلابی"، "مدیریت جهادی"، "جهاد علمی"، " پیشرفت علمی ایران"؛ در نظر گرفتن اصول و ارزش‌های فرهنگ والای اسلامی، ایرانی (ارزش‌ها و معارف انقلاب اسلامی، خودباوری، خودکفایی، تقویت هویت ملی، وحدت اجتماعی، خانواده، رشد جمعیت، میراث فرهنگی، تاریخ، مفاخر ملی، اقوام ایرانی، پوشش مناسب، نشاط آفرینی، عدالت محوری، استقلال، آینده‌نگری (آینده‌پژوهی)؛ رعایت اصول و مبانی زیبایی‌شناسی هنری؛ برخورداری از خلاقیت، نوآوری و تازگی در ایده و اجرا؛ ارتباط معنادار طرح روی جلد با موضوع و مضمون کتاب و سواد دیداری و شرایط و نیازها و علایق گروه سنی مخاطب؛ از جمله معیارهایی است که در داوری آثار دخیل هستند.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://Tcif.oerp.ir مراجعه کنند یا اینکه تلفن دبیرخانه جشنواره جهت پاسخگویی به سؤالات 02188309259 است.

جوایز برگزیدگان

الف) به سه رتبه برتر تصویرگری جلد در هر عنوان کتاب درسی جوایز ذیل تعلق می‌گیرد.

جوایز رتبه‌های برتر تصویرگری جلد در هر عنوان کتاب درسی درسی

ب) به یک نفر تصویرگر منتخب جلد در هر عنوان درسی از نگاه مخاطبین و بازدیدکنندگان نمایشگاه (دانش‌آموزان، معلمین، هنرمندان، مربیان و کارشناسان تعلیم و تربیت و سایر بازدیدکنندگان)، جوایز ذیل تعلق می‌گیرد.

اهدای لوح تقدیر، گواهی حضور و مبلغ ده میلیون ریال جایزه نقدی

مقررات جشنواره

شرکت عموم تصویرگران در این جشنواره آزاد است.

هر تصویرگر با مراجعه به وبگاه جشنواره طراحی جلد کتاب‌های درسی به نشانی tcif.oerp.ir نسبت به ایجاد پروفایل و ارسال اثر اقدام نماید.

آثار ارسالی در انتخاب و داوری اول به صورت «فایل ارسالی به وبگاه جشنواره طراحی جلد کتاب‌های درسی» پذیرفته می‌شوند.

آثار باید با حجم کمتر از دو مگابایت با فرمت JEPG یا PDF روی وبگاه جشنواره طراحی جلد کتاب‌های درسی به نشانی tcif.oerp.ir بارگذاری شوند.

هر تصویرگر مجاز به شرکت در یک یا چند عنوان کتاب درسی مطابق «جدول عنوان، پایه و قطع کتاب‌های درسی دوره ابتدایی» در جشنواره است.

هر تصویرگر مجاز به ارائه یک تصویر جلد به ازای هر کتاب درسی برای شرکت در جشنواره است.

در صورت راه‌یابی تصویر به نمایشگاه و یا انتخاب اثر (به‌عنوان استفاده در جلد کتاب‌های درسی) ضروری است تصویرگر اصل اثر را به آدرس دبیرخانه ارسال کند.

در مورد آثار خلق شده با ابزار دیجیتال، ارسال پرینت با کیفیت که به امضای تصویرگر رسیده، به همراه فایل اصلی آن با فرمت TIF و DPI 300 قابل قبول است.

ضروری است هر تصویرگر (چه در فایل ارسالی اولیه و چه ارسال اصل آثار منتخب) فرم شرکت در فراخوان شامل اطلاعات (کد ملی، نام، نام خانوادگی، جنسیت، شماره تماس همراه، شماره تماس ثابت، نشانی محل سکونت، ایمیل، عنوان کتاب، موضوع و پایه تحصیلی هر تصویر، شرح اثر به اختصار) را به‌طور کامل تکمیل و یک نسخه فرم چاپ شده را به همراه آثار ارسال کند. ارسال اثر توسط هنرمند و شرکت در جشنواره به منزله اعلام «مالکیت معنوی» تصویر است و در صورت اثبات خلاف این ادعا، در هر مرحله، نتایج حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.

شایان ذکر است فایل محتوا و طرح جلد کتاب‌های درسی از پایگاه کتاب درسی به نشانی chap.sch.ir و www.roshd.ir و ساختار واحد تصویری و سازمانی (یونیفورم) از نشانی tcif.oerp.ir قابل دریافت است.

جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی که چهارمین جشنواره از نوع رقابت‌های تصویرگری کتاب درسی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است با تمرکز بر تصویرگری جلد کتاب‌ها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار