مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان:

بستری های روزانه 4 برابر شده‌اند

رشت (پانا) - مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، خاصیت و ماهیت ویروس انگلیسی را در سرایت خانوادگی دانست و عنوان کرد اگر یک نفر به این ویروس مبتلا شود، سایر اعضای خانواده نیز حتما کرونا می گیرند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بستری های روزانه 4 برابر شده‌اند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حسن رخ شاد با بیان اینکه در حال حاضر استان گیلان وضعیت کرونایی کاملا قرمز دارد، اظهار کرد: هر ۱۶ شهرستان گیلان قرمز هستند و امکان دارد دیگر ظرفیت بستری بیماران شدیدا بدحال را در ICU نداشته باشیم.

وی ره آورد عدم همکاری اصناف و مغازه داران در تعطیلی واحدهای صنفی را تداوم سیکل انتقال کرونا دانست و افزود: در برخی از شهرستان ها شاهد تکمیل ظرفیت بیمارستان ها هستیم.

رخ شاد، با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۶۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند، اضافه کرد: ۱۲۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و حالشان وخیم است.

وی موج چهارم کرونا را نسبت به سه موج قبلی بسیار شدید و عجیب دانست و گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و بی توجهی به تعطیلی مشاغل، عامل اصلی استمرار موج چهارم است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، از مردم خواست با توجه به قرمز شدن کل استان و افزایش شمار بیماران ماسک بزنند و از دورهمی ها پرهیز کنند و یادآور شد: افرادی که این روزها بستری می شوند اذعان دارند که هرگز فکر نمی کردند کرونا سراغ آنان بیاید.

وی ماهیت ویروس انگلیسی را در سرایت خانوادگی دانست و عنوان کرد: اگر یک نفر به این ویروس مبتلا شود، سایر اعضای خانواده نیز حتما کرونا می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار