کمبود ۶۴۰۰ معلم در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی از کمبود ۶۴۰۰ معلم در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت تلاش می‌کنیم این کمبودها برطرف شود.

کد مطلب: ۱۱۷۸۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کمبود ۶۴۰۰ معلم در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

اسداله خدیوی صبح امروز یک شنبه در آئین افتتاح اولین دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران در شهرستان اهر بابیان اهر مهد تمدن، علم، فرهنگ و قلب منطقه ارسباران است، افزود: تأسیس دانشگاه فرهنگیان اهر نتیجه پیگیری و تلاش‌های نماینده اهر و هریس، فرماندار و مدیران آموزش و پرورش است که امروز منجر به نتیجه مثبت می‌شود.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه فرهنگیان بزرگترین دانشگاه کشور است که در حال حاضر ۱۰۰ هزار دانشجو دارد و مهرماه سال‌جاری تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به ۱۳۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ که بنده دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی را تحویل گرفتم ۷۰۰ دانشجو داشتیم و امروز تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان به ۷۴۰۰ نفر رسیده است.

خدیوی با بیان این‌که آموزش و پرورش در سال آینده با کمبود ۱۹۴ هزار نیروی معلم مواجه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی علی‌رغم کمبود نیروی معلم؛ به سختی معلمان کلاس‌های درس را تأمین کرده است، به طوری که آذربایجان‌شرقی در سال تحصیلی جاری ۶۴۰۰ کمبود نیروی معلم داشت.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی بر ضرورت حمایت، توسعه و تجهیز دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در عرصه قدرت نرم؛ انسان‌ها را به موفقیت برساند، این در حالیست که جامعه و آموزش و پرورش زمانی مولد می‌شود که معلمان مولد باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار