استاندار زنجان:

سد اول پیشگیری از کرونا در زنجان شکسته شده است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خبر داد در زمان حاضر سد اول مقابله با کرونا یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان شکسته شده است که با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده باید ترمیم شود و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سد اول پیشگیری از کرونا در زنجان شکسته شده است

به گزارش روابط عمومی استانداری استان زنجان، فتح‌الله حقیقی، شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه طی چند روز اخیر به دلیل افزایش کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حدودی افزایش یافته است، افزود: استمرار این موضوع اهمیت زیادی دارد، چرا که تغییر رنگ کرونایی شهرهای مختلف استان در گرو ارتقای رعایت پروتکل های بهداشتی بالای ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته کرونایی استان گفت: در این راستا هشت هزار همیار سلامت از روستا تا سطح شهرهای استان تشکیل شده است و بیش از سه هزار بسیجی نیز برای مقابله با کرونا آموزش دیده‌اند که طبق دستور العمل طرح شهید سلیمانی عملیاتی شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه نقشه مرکز استان به ۲۶ نقطه برای نظارت مستمر توسط مدیران استانی تقسیم شده است، گفت: در شهرستان‌ها نیز با مسوولیت فرمانداران، نقاط تقسیم‌بندی شده و این مهم رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه استان در بیماریابی هوشمند اقداماتی انجام داده بطوری که طی ۳۰ اسفند سال گذشته به ازای هر یک هزار نفر ۲۰۰ نفر تست گرفته شده است، اضافه کرد: این استان به نسبت جمعیت، بالاترین تست را انجام داده و بر این مبنا در زمان حاضر به ازای هر یک هزار نفر از ۲۵۳ نفر نمونه گرفته می شود که این کارها از انسجام بخشی حکایت دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه بیش از ۳۵ میلیارد تومان در طرح کمک مومنانه از سوی خیرین و مردم جمع آوری شده است، گفت: خیران استان اگر بیماران شیمی‌درمانی و کلیوی را پذیرش نمی‌کردند، تخت‌های بیمارستانی که اکنون در اختیار بیماران کرونایی است، به این تعداد آزاد نمی‌شد.

وی اظهار کرد: هرگونه دورهمی و تجمع ممنوع است و محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمز و محدودیت تردد شبانه به قوت خود باقی است و افرادی که از مسافرت داخل و خارج از کشور به استان زنجان بازگشتند، شناسایی شده و از آنان تست کرونا گرفته شده است.

حقیقی افزود: بحث اکسیژن‌درمانی سرپایی برای بیماران مبتلا به کرونا ی استان در حال اجراست که بصورت رایگان در اختیار افراد بی‌بضاعت مبتلا به کرونا قرار داده می‌شود تا در منزل مداوا شوند و طرحی برای ساماندهی سالمندان و بیماران زمینه‌ای استان زنجان تهیه شده و به تفکیک شناسنامه دار شده و اطلاعات آنان بطور کامل مشخص است.

وی در زمینه با قرنطینه معکوس و حمایت از سالمندان، خاطرنشان کرد: قرنطینه معکوس و حمایت از سالمندان بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، اداره‌کل بهزیستی، بنیاد شهید استان درمان و مراقبت سالمندان و بیماران زمینه‌ای بر عهده جمعیت هلال‌احمر استان و معاونت درمان تامین‌اجتماعی و بیماریابی مرکز بهداشت است.

این مسوول تعداد رهگیری از اطرافیان مبتلایان، اختصاص هتل استانداری و مهمانسرای ادارات جهت ایجاد نقاهتگاه، راه‌اندازی استودیو سلامت، استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای آموزش مقابله با کرونا، استفاده از ظرفیت خیران، هیات مذهبی و عامه مردم و دادن مسئولیت مستقیم به دستگاه‌ها در حوزه خود مبنی بر پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع را از دیگر اقدامات انجام گرفته کرونایی ذکر کرد.

استاندار زنجان با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موجود در شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: برخی از این مراکز درمانی، نیاز به تجهیزات دارند و برخی نیازمند اعتبار جهت تکمیل هستند که مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند بسیار راهگشا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار