«اقلیم هشتم» محسن هجری از سوی کانون بازنشر شد

تهران (پانا) - رمان «اقلیم هشتم» به نویسندگی محسن هجری برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
«اقلیم هشتم» محسن هجری از سوی کانون بازنشر شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این کتاب از مجموعه «رمان نوجوان امروز» نحوه‌ی شکل‌گیری آرا و افکار منحصر به فرد شیخ شهاب‌الدین سهروردی در زمینه‌ی فلسفه را برای نوجوانان بالای ۱۵ سال روایت می‌کند.
رمان «اقلیم هشتم» که برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ منتشر شد، با توصیف حمله مجدد لشکر صلیبی‌ها به خاورمیانه آغاز می‌شود و در همان حال و هواست که سهروردی به اتهام همکاری با صلیبی‌ها در حلب به بند کشیده می‌شود.
فقهای حلب که به دنبال تسویه حساب با سهروردی هستند، فضای دو قطبی جامعه در حال جنگ را موقعیت مناسبی برای تحریک سلطان صلاح‌الدین ایوبی می‌بینند تا علی‌رغم میلش برای دستگیری سهروردی اقدام کنند، اما از آن‌جا که ملک ظاهر، پسر صلاح‌الدین حامی و دوستدار سهروردی است، ماجرا به همین سادگی پیش نمی‌رود...
هجری در چهار فصل (تولد، کودکی، بلوغ و مرگ) زندگی ۳۸ ساله سهروردی، شرح سفرها، شیوه‌ی تفکر و رفتار شیخ اشراق را بیان می‌کند.
«اقلیم هشتم» گویای جهانی متفاوت از هفت اقلیم است که در این اقلیم، عشق، حرف اول و آخر را می‌زند و چنان است که اگر کسی در جست‌وجوی حقیقت، از هفت اقلیم ناامید شود، می‌تواند به اقلیم هشتم رهسپار شود.
این رمان ۱۸۴ صفحه‌ای با قیمت ۲۲هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری و فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpr.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
کتاب «اقلیم هشتم» با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی کانون منتشر شد. پیش‌تر نیز ۹هزار و ۵۰۰ نسخه از این رمان به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار