امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با پانا

ضربه سیستم ورزش ایران به تیم ملی؛ این تیم به جام جهانی نرود یک نسل می‌سوزد

تهران (پانا) - مهاجم اسبق پرسپولیس تهران حضور مارک ویلموتس را از ابتدا اشتباه دانست و معتقد است فدراسیون فوتبال باید کارلوس کی‌روش را در تیم ملی نگه می‌داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ضربه سیستم ورزش ایران به تیم ملی؛ این تیم به جام جهانی نرود یک نسل می‌سوزد

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با پانا در خصوص لیگ برتر بیستم، اظهار داشت: « کورس رقابت در لیگ بیستم بین سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال است. استقلالی‌ها با تغییراتی که داشتند، خودشان را به دو تیم بالایی نزدیک کرده‌اند. امتیازهای آینده خیلی تعیین کننده است و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، نباید امتیازی را از دست بدهد. »

مشکلی در پرسپولیس نیست که بخواهد جلوی قهرمانی را بگیرد

وی درباره وضع پرسپولیس گفت: « پرسپولیس در نیم فصل دوم بازیکنان خوب و تأثیرگذاری گرفته است. یعنی اگر این تیم قهرمان نشود، باید به کادر فنی انتقاد کرد. از لحاظ مدیریتی ثبات دارند و از لحاظ مالی و بازیکن هم وضعیتشان پایدار است. مربی تیم ما هم اگر دو الی سه باخت بیاورد، آلترناتیوی ندارد. به لحاظ داشتن مهاجم هم که دست کادر فنی باز شده است. خدا را شکر هیچ مشکلی نیست. کادر فنی باید آرامش خودش را حفظ کند و تفکراتش را پیش ببرد. »

مهاجم اسبق پرسپولیس ادامه داد: « واقعاً مشکلی در این تیم نیست که بخواهد جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. نباید مثل بازی با شهر خودرو و نساجی فرصت‌سوزی کنند. بازی که باید 5 بر یک شود، را یک بر یک بیرون بیایند. گل بد خوردن، اشکال ندارد. 5 تا گل خالی را نزنید اشکال دارد. اگر آن همه فرصت مقابل نساجی را گل می‌کردند، دیگر مربی حریف به خودش اجازه نمی‌داد آن حرف‌های بی‌ربط را بزند. »

مهدی عبدی باید خدا را شکر کند که استادیوم‌ها خالی است

اصلانیان در ادامه درباره موقعیت‌سوزی‌های بازیکنان پرسپولیس توضیح داد: « از دست دادن موقعیت‌های گلزنی به کیفیت زندگی بازیکن برمی‌گردد. یک موقعی است که کادر فنی کار تاکتیکی انجام می‌دهد اما بازیکن نمی‌تواند پاسخی بدهد. این عدم پاسخگویی، به زندگی حرفه‌ای برمی گردد. باید مهاجمان ما نسبت به بازی پیش رو فکر کنند. فقط تمرین کردن کافی نیست. باید مهاجم تصویرسازی و تمرکز کند. مهدی عبدی باید بداند که در پرسپولیس جای این فرصت‌سوزی‌ها نیست. هر بازیکنی فرصت محدودی در ترکیب اصلی پیدا می‌کند. الان تیم ما 5 مهاجم دارد و اگر مهاجمی از این فرصت‌ها به راحتی بگذرد، قطعاً به نیمکت خواهد چسبید. »

وی ادامه داد: « مهدی عبدی باید نگاه حرفه‌ای داشته باشد و روی کار خودش تمرکز کند. اگر سید جلال حسینی زندگی حرفه‌ای‌اش درست نبود، قطعاً تا الآن این کیفیت را نداشت. زمانی که ما بازی می‌کردیم، با بهترین‌های ایران رقابت داشتیم. بازی کردن در پرسپولیس و استقلال سخت بود. بازی کردن جلوی 100 هزار تماشاگر سخت بود. اگر عبدی جلوی تماشاگر این فرصت‌ها را از دست می‌داد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا دیگر می‌توانست خودش را پیدا کند؟ باید او خدا را شکر کند که استادیوم‌ها خالی است. »

پرسپولیس و استقلال به ظاهر مردمی هستند

مهاجم سال‌های دور پرسپولیس در خصوص ترکش‌های قرارداد مارک ویلموتس که باشگاه پرسپولیس را هم تحت تأثیر قرار داد، تأکید کرد: « این تیم‌ها به ظاهر مردمی هستند اما مردم هیچ نقشی در سرنوشت تیم‌های محبوبشان ندارند. چون هم شستا و هم پرسپولیس و استقلال دولتی هستند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. متأسفانه از اول آوردن ویلموتس اشتباه بود. الآن شرایطی ایجاد شده که تیم ملی شاید نتواند به جام جهانی برود. اگر این اتفاق نیافتد، قطعاً یک نسل می‌سوزد. وقتی می‌گفتم کارلوس کی‌روش را نگه دارید، همه انتقاد می‌کردند. الآن به حرف من رسیده‌اند. با آوردن ویلموتس، هم 2 باخت آوردند و هم نصف باشگاه پرسپولیس را دادند. »

سیستم ورزش ما به فوتبال ملی لطمه زد

امیر حسین اصلانیان در پایان گفت: « وزارت ورزش به برانکو گفته بود که جانشین کی‌روش خواهی شد اما او را هم سرکار گذاشتند. برانکو هم موضع‌گیری و از تماشاگران پرسپولیس علیه کی‌روش سوء استفاده کرد. وقتی کی‌روش با وزیر ورزش در افتاد، برانکو را هم نخواستند. سیستم ورزش ما به فوتبال ملی لطمه زد. حالا هم بعید می‌دانم با از دست رفتن میزبانی، ایران بتواند امتیازهای لازم را بگیرد و به جام جهانی برود. واقعاً کار سختی پیش رو داریم. با این حال امیدوارم حالا که این همه ضرر را بابت آوردن ویلموتس متحمل شدیم، حداقل تیم ملی به جام جهانی برود و یک نسل به خاطر سوء مدیریت نسوزد و هدر نرود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار