ایجاد ۲۰۳ فضای ورزشی در مدارس شهرستان‌های تهران

قرچک(پانا)- مراسم افتتاحیه پروژه‌های ورزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک با حضور مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و جمعی از مسئولین‌ شهرستانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۲۰۳ فضای ورزشی در مدارس شهرستان‌های تهران

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های‌ ورزشی وزارت ‌آموزش و پرورش گفت: در شهرستان‌های استان ‌تهران ۲۰۳ فضای‌ ورزشی در مدارس ایجاد کردیم و برنامه داریم در قرچک هم این فضاها را افزایش دهیم که دانش‌آموزان صبح‌ها در کلاس ‌درس تربیت‌بدنی و عصرها هم از این فضاها برای کانون اوقات‌فراغت استفاده کنند.
به گزارش ‌دفتر اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی مدیریت ‌آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک، محمد‌جعفری مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم ‌افتتاحیه پروژه‌های‌ ورزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌ قرچک در دبستان‌ دخترانه شاهد ریحانه النبی(س)، اظهار کرد: در حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت ‌وزارت آموزش و پرورش به استناد اسناد تحولی آموزش و پرورش مثل سند ‌تحول ‌بنیادین به دنبال تربیت‌ همه‌جانبه دانش‌آموزان هستیم.
او گفت: آموزش و پرورش توانسته با توجه به اینکه ویروس‌کرونا همه فعالیت‌ها را مختل کرده، از ظرفیت نیروی ‌انسانی استفاده کرده و اطلاعات و دانش را به دانش‌آموزان از طریق فضای ‌مجازی ‌شاد انتقال بدهد.
او افزود: آموزش و پرورش رسالت‌های‌ بزرگتری هم دارد که برگرفته از اسناد سند‌تحول‌بنیادین در راستای ‌تربیت همه‌جانبه دانش‌‌آموزان به حوزه‌زیستی و بدنی توجه شود.
جعفری تصریح کرد: پیش از کرونا دغدغه آموزش و پرورش این بود که سرانه‌حرکتی بچه‌ها کم است و برای مثال در مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را هر روز پنج ساعت در اختیار دارد فقط حدود یک و نیم ساعت آن هم در هفته در کلاس تربیت‌بدنی می‌تواند فعالیت کند.
او تأکید کرد: در حال‌حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان‌ورزشی روباز در کل ‌کشور داریم که این آمار تا سال ۱۳۹۲ حدود ۳۰۱۰ فضای ورزشی و در دو سال‌ گذشته حدود یک‌هزار فضای ‌ورزشی به سرانه وزارت آموزش و پرورش اضافه شده و اکثراً همین فضاها در مدارس‌پویا بوده‌ است.
او در ادامه بیان داشت: به دنبال این هستیم که در فضاهای مدرسه به ویژه در مدارس ‌ابتدایی ‌دخترانه که با محدودیت‌های‌حرکتی مواجه هستند مدارس‌پویا را دوچندان کنیم چرا که دختران در مدارس ‌ابتدایی با تنبلی حرکت‌های ‌ورزشی مواجه هستند.
جعفری با اشاره به ایجاد ۲۰۳ فضای ‌ورزشی در مدارس شهرستان‌های‌تهران ابراز کرد: برنامه داریم در قرچک هم این فضاها را افزایش‌دهیم که دانش‌آموزان صبح‌ها در کلاس درس تربیت‌بدنی و عصرها هم از این فضاها برای کانون اوقات فراغت استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار