رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین:

وقفه چند سال اخیر در ساخت مسکن در کشور صدمه بزرگی ایجاد کرد

تهران (پانا) - رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین تاکید کرد متاسفانه این وقفه چند ساله‌ای که در ساخت مسکن در دولت ایجاد شد صدمه بزرگی بود. اگر دولت تسهیلاتی را فراهم کند و وزارت مسکن و شهرسازی هم زمین‌هایی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند، بخشی از مشکل مسکن مردم حل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وقفه چند سال اخیر در ساخت مسکن در کشور صدمه بزرگی ایجاد کرد

به‌گزارش ایسنا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به خدمات نهادهای تأسیسی در نظام جمهوری اسلامی همچون بسیج، کمیته امداد و جهاد سازندگی؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از مجموعه های پر برکت و پرثمر برشمرده و بیان داشت: نهال هایی که حضرت امام(قدس سره) پس از پیروزی انقلاب و در راستای تحقق اهداف انقلاب کاشتند، چون رنگ اخلاص داشت، یکی بهتر از دیگری در به ثمر رساندن کارها و در نقش آفرینی برای پیشرفت کشور اثر داشته است.

وی افزود: بنیاد مسکن، کمیته امداد، جهاد سازندگی، بسیج و سپاه پاسداران با آن همه خدماتی که از دوران جنگ تا کنون داشته اند، همان نهال هایی هستند که توسط امام راحل کاشته شده اند و در این میان بنیاد مسکن حقیقتا یکی از مجموعه های بسیار بابرکت بوده است.

رئیس شورایعالی جامعه مدرسین، مردم ایران را مردمی اهل خیر دانسته و ابراز کرد: جلسه ای با رئیس کمیته امداد داشتم و ایشان در گزارشی که دادند گفتند که در سال ۹۹ کمک های مردمی دو برابر سال ۹۸ بوده است، با توجه به شرایط اقتصادی امروز که کسب و کار مردم تعطیل شده و مشکلات اقتصادی دامن گیر مردم است، گزارش ایشان نشان دهنده این است که مردم ما اهل خیر هستند و اگر هم احساس کنند در فضای جامعه مشکلی و بحرانی به وجود آمده حاضرند با تمام وجود مایه بگذارند.

دبیر شورایعالی حوزه های علمیه اعتماد سازی را یک ضرورت برشمرده و تصریح کرد: آن چه از اهمیت بالایی برخورداراست و متأسفانه گاهی در کشور ما نادیده گرفته می شود، ضرورت اعتماد سازی است. اگر اعتماد سازی کنیم و اعتماد عمومی افزایش پیدا کند، طبیعتا درهمه عرصه ها و صحنه ها، مردم حرف های مسئولین را قبول کرده و دراعتماد به آن تردید نمی کنند. اما اگر خدای ناخواسته با صحبت ها و اقدامات ما اعتماد سوزی به وجود بیاید آن موقع بی اعتمادی مانند سیلی است که آمده و سیل بندی هم جلویش نیست. و در این شرایط اگر بهترین حرف ها هم زده شود و بهترین وعده ها هم داده شود، عملاً کاری جلو نمی رود.

امام جمعه قم فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را اعتماد زا توصیف کرده و اظهار داشت: کاری که بنیاد مسکن انجام داده تا اندازه زیادی آن اعتماد سازی مورد نیاز را ایجاد کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر بتوانید با ارائه گزارش های فصلی و نوبه ای از صدا و سیما و رسانه ها کارهایی که انجام داده اید را معرفی کنید و تبلیغات مناسبی داشته باشید این کار در معرفی مجموعه بنیاد مسکن و جلب مشارکت های مردمی و ارائه خدمات بسیار تأثیرگذار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: تعدادی از خیرین را به روستاها ببرید تا هم درجریان کارهای شما قرار بگیرند و هم در جریان بعضی از مشکلاتی که وجود دارد. لازم است بنیاد مسکن فراخوان بدهد و خیرین را به مدد بطلبد و گزارش کارهایش را ارائه بدهد.

رئیس شورایعالی جامعه مدرسین، وقفه چند ساله در ساخت مسکن را صدمه ای بزرگ عنوان کرده و اظهار داشت: متاسفانه این وقفه چند ساله ای که در ساخت مسکن در دولت ایجاد شد صدمه بزرگی بود. اگر دولت تسهیلاتی را فراهم کند و وزارت مسکن و شهرسازی هم زمین هایی با قیمت مناسب دراختیار مردم قرار دهند، بخشی از مشکل مسکن مردم حل خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری پروژه های مسکن مهر را مورد اشاره قرار داده و گفت: آن مسکن مهری که راه افتاد بود علی رغم اشکالاتی که داشت یک حرکت جهادی فی حدذاته بود و می توانست پاسخگو باشد.

وی افزود: اگر در پروژه مسکن مهر کار کارشناسی همراه با آسیب شناسی انجام می گرفت و ساخت این مسکن ها متناسب با نیازهای مردم در جاهای مختلف استمرار می یافت، شاید امروز وضعیت مسکن مهر قابل دفاع تر بود.

امام جمعه قم به پروژه های ساخت مسکن در روستا ها اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد مسکن به روستاها رفته و آن جا که نیاز بوده اول نیازسنجی کرده بعد متناسب با آن نیاز، برای ساکنین روستایی خانه درست کرده است. این خیلی متفاوت است از این که در جاهایی انبوه سازی بکنیم که الان خالی از امکانات است و در آن کار کارشناسی لازم متناسب با نیاز های نقطه ای انجام نشده است یا در جاهایی مسکن های انبوه ساخته شود که زیرساخت های آن جا آماده نبوده و مردم هم علاقه ای برای رفتن به آن جا نشان نمی دهند. ایشان افزودند: با توجه به اینکه بنیاد مسکن با نیاز سنجی و کار کارشناسی برای تامین مسکن روستایی تلاش می کند خوب است پروژه های انبوه سازی در مسکن شهری نیز به این نهاد واگذار شود.

در ابتدای این دیدار که با حضور حجت الاسلام و المسلمین میر عمادی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن همراه بود، مهندس بلدی به ارائه گزارشی از فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم پرداخته و اظهار داشت: در۵۰ درصد از روستاهای قم طرح استحکام و نوسازی منازل روستایی توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

وی افزود: برنامه بنیاد مسکن ساخت مسکن برای محرومین است که برای این موضوع در سال ۹۹ حدود ۱۰۰۰ خانه در روستاها برای محرومین تعریف کرده ایم. به هر نفر نیز ۵۰ میلیون تومان وام ۵ درصد اختصاص داده شده و ۳۰ میلیون تومان هم بلاعوض داده می شود. ضمناً نقشه و نظارت هم رایگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار