تعطیلی صنوف غیرضروری بهارستان در اولین روز اعمال محدودیت ها

بهارستان(پانا)- با تغییر رنگ بندی کرونا در کشور و قرمز شدن مراکز استان‌ها و افزایش مرگ و میر که نتیجه سفرهای نوروزی و بی توجهی به هشدارهای های وزارت بهداشت بود اعمال محدودیت‌ها در شهرستان بهارستان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی صنوف غیرضروری بهارستان در اولین روز اعمال محدودیت ها

با توجه به شروع موج چهارم کرونا در کشور و بنا به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور بازرسین اصناف و شبکه بهداشت شهرستان بهارستان تعطیلی صنوف پرخطر و غیرضروری در این شهرستان آغاز شد که شاهد همکاری خوب اصناف در اولین روز از اعمال محدودیت‌ها در بهارستان بودیم هرچند حضور عالی ترین مقام قضایی کشور حجت السلام رئیسی را در بهارستان در برخورد جدی تر با صنوف غیر ضروری را نمی توان نادیده گرفت.

اما در بازدید از نقاط مختلف شهر شاهد فعالیت زیرپوستی برخی از اصناف در سطح شهر بودیم که گویا هنوز خطر این ویروس کشنده را قبول ندارند اما این هم شاید نتیجه اوضاع بحرانی اقتصاد کشور ومسائل معیشتی مردم باشد.

با وجود تعطیلی صنوف اما مسئولین هنوز فکری برای تعطیلی صف‌ها مرغ نکرده اند و مردم به جای رعایت نکات بهداشتی باید در صف‌هایی بایستند که در آن ها کرونا جولان می دهد و تا چشم کار می کند جمعیتی است که انتظار مرغ را می کشند و گویا از ستاد تنظیم بازار تنها یک اسم باقی مانده است.

آیا نتیجه گسترش ویروس کرونا در کشور حاصل سفرهای نوروزی و بی توجهی مردم به این ویروس است؟ چرا مسئولین تنها مردم را مقصر این اوضاع بحرانی کشور می دانند شاید این وضعیت بحرانی که اکنون در کشور شاهد هستیم نتیجه سیاست دوگانه مسئولین باشد که با صدور مجوز تردد به نوعی مردم را تشویق به سفر می‌کنند یا با اعمال جریمه حضور مردم در شهرها را آزاد می گذارند و در حال حاضر نیز با توجه به این که کلیه استان ها در شرایط قرمز کرونایی به سر می برند فرمانداری ها با صدور مجوز تردد امکان سفر مردم به شهرهای مختلف را آزاد می گذارند.اما اگر دولت مطابق سال 99 با اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه تر و مسدودسازی جاده مانع ورود مسافرین به شهرها می شدند اکنون این شرایط بحرانی در کشور حاکم نمی شد.

در حال حاضر نیز ستاد ملی مقابله با کرونا تنها با تعطیلی اصناف می خواهد مانع تردد های غیر ضروری مردم در شهرها باشد که شاید این موضوع به تنهایی دربهبود اوضاع کشور موثر نباشد چرا که یکی از عمده دلایلی که مردم را به تردد در سطح شهر مجبور می سازد امور اداری می باشد که با تعطیلی ادارات شاید در فرصتی کم نتیجه بهتری از اعمال این محدودیت ها خواهیم گرفت.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار