مراکز ارائه خدمات کووید ١٩ در گیلان به ۵۰ مورد افزایش یافت

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت تعداد مراکز ارائه خدمات به افراد دارای علائم مشکوک به کرونا و مبتلایان کووید ١٩ در استان با توجه به شرایط ایجاد شده از ۳۹ مرکز به بیش از ۵۰ مرکز افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۷۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مراکز ارائه خدمات کووید ١٩ در گیلان به ۵۰ مورد افزایش یافت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده گفت: با توجه به افزایش مراجعات، تعداد مراکز ارائه خدمات به بیماران مشکوک کرونایی و مبتلایان را افزایش داده ایم تا در ارائه خدمات به مراجعان تسریع و تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در این مراکز نمونه های تست PCR انجام می شود، اضافه کرد: آدرس این مراکز در سایت معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ارائه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر این ٢٠٠ مرکز جامع خدمات سلامت در این استان آماده ویزیت افراد دارای علائم مشکوک به بیماری کووید ١٩ هستند.

وی درباره تمهیدات و محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی بیان کرد: بر اساس پروتکل ها، فعالیت اصناف در مشاغل گروه های ٢، سه و چهار در شهرستان های قرمز و مشاغل سه و چهار در شهرستان های نارنجی تعطیل شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تردد در شهرهای قرمز و نارنجی نیز محدودیت هایی دارد که پلیس راهور اقدامات لازم را در این رابطه انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون افزون بر ۶۸۰ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده که حال بیش از ۱۲۰ نفر آنان وخیم بوده و در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

حیدرزاده ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم آمار مبتلایان به کووید ١٩ با سرعت کاهش یابد.

هم اکنون شهرستان های رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش، آستارا و خمام در استان گیلان قرمز و سیاهکل، شفت، ماسال و رضوانشهر نیز نارنجی هستند و هیچ شهرستان زرد و آبی نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار