در بیست و هفتمین اجلاس مشترک مدیریت های استانی، پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور؛

انصاری راد: در سال ۱۴۰۰ دانشگاه فرهنگیان بیش از ۹۰ هزار دانشجومعلم پیوسته خواهد داشت

تهران (پانا) - معاون دانشجویی در بیست و هفتمین اجلاس مشترک مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور از افزایش دانشجومعلمان این دانشگاه به 90 هزار نفر در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
انصاری راد: در سال ۱۴۰۰ دانشگاه فرهنگیان بیش از ۹۰ هزار دانشجومعلم پیوسته خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، پرویز انصاری‌راد در بیست و هفتمین اجلاس مشترک مدیریت‌های استانی و پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۷ برگزار شد، ضمن تبریک سال نو به همکاران استانی در اغاز سخنانش بیان کرد: توجه به شعار امسال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" و عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر بهره‌برداری از امکانات و ظرفیت‌های انسانی حائز اهمیت بوده و قطعا به رفع مشکلات موجود دانشگاه کمک خواهد کرد.

انصاری راد، داشتن برنامه و استراتژی عملیاتی را در انجام فعالیت ها در شرایط کنونی بحران کرونا مهم دانست و افزود: استراتژی یک استان با توجه به نیازها و مسائل آن با استراتژی یک استان دیگر تفاوت دارد، اما اصول اساسی آن ثابت است که تکالیف هریک از همکاران را مشخص می کند که مدیران باید به آن اهتمام بورزند.

وی به برنامه سرای مجازی اشاره کرد و گفت: در این برنامه هر هفته یکی از استان ها به بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده پرداخته و طرح و پیشنهادات خود را ارائه می دادند.

انصاری راد با بیان اینکه بیشتر استان ها نسبت به تعمیرات، تجهیزات و اماده سازی فضاها اهتمام خوبی داشتند تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: باید در ۶ ماهه باقیمانده تا مهر ۱۴۰۰ برخی فعالیت‌ها از سر گرفته شود و فرصت سوزی هایی که در برخی استانها صورت گرفته است جبران گردد.

وی افزود: اگر استانی نتوانسته است از امکانات، بودجه و ظرفیت های موجود استفاده نماید و اعتبارات تخصیص یافته را عودت داده است به این معنی است که آن استان نتوانسته است موانع زدایی کند و فرصت سوزی نموده است.

انصاری راد ادامه داد: برای رفع مشکلات بایداز امکانات و بودجه به نحو مقتضی و عادلانه برای انجام فعالیت ها و رفع نیازهای رفاهی و تربیتی دانشجویان استفاده کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه در یک مقایسه و اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ دانشگاه فرهگیان بیش از ۹۰ هزار دانشجومعلم پیوسته خواهد داشت افزود: در هر سال که تعدادی دانشجو، دانش آموخته شده و وارد عرصه معلمی می شود در کنار ان تعداد زیادی دانشجو جایگزین و وارد دانشگاه می شود که این تعداد ورودی ها از سال ۹۳ تا کنون از ۲۴۰۰۰،۱۹۰۰۰،۹۴۰۰ و به ۲۵۰۰۰ نفر رسیده است.

انصاری راد ضمن تشکر از معاونت طرح، برنامه و توسعه منابع در پشتیبانی از اجرای فعالیت های عمومی و اختصاصی دانشگاه و تامین اعتبارات بیان کرد: در هفتم فروردین ماه اعتبارات تملک به استان ها واریز شد و در این خصوص نیاز به برنامه ریزی دقیق تری نسبت به انجام فعالیت از سوی استان ها می باشد.

وی برنامه‌ریزی هدفمند در زمینه تربیت معلم و نظام تعلیم و تربیت را در دانشگاه فرهنگیان ضروری دانست و تأکید داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف پردیس ها و مراکز آموزشی تربیت دانشجومعلم چند بعدی است و مسئولان دانشگاه ملزم به برنامه ریزی و تامین منابع برای این مهم هستند که در این زمینه ایجاد فضاهای جدید و ارتقا امکانات رفاهی اساسی ترین و در عین حال ابتدایی ترین مسئله است.

انصاری راد افزود: اکنون مسئله محور بودن مدیران در خصوص افزایش فضاها و نیازهای دانشجومعلمان خواسته این معاونت و ریاست دانشگاه می باشد.

وی همچنین از استان های خراسان رضوی، فارس و کردستان در کسب مقام برتر کانون های دانشجویی کانون های همیار سلامت جسم و روان در مسابقات و جشنواره های کشوری تقدیر و تشکر کرد و افزود: ترغیب و تشویق دانشجومعلمان جهت مشارکت حداکثری در برنامه هایی که برای ان ها برنامه ریزی شده است می تواند از نقاط مثبت برخی از استان ها باشد که در این خصوص به خوبی عمل کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشجو معلم واقعی باید پس از فراغت از تحصیل منشا خدمات ارزنده باشد که این نیازمند ارائه خدمات آموزشی و تربیتی و فراهم نمودن امکانات رفاهی و فضا برای دانشجویان از زمان بدو ورود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار