سید مهدی شجاعی کتاب جدیدی برای مخاطبان کودک منتشر کرد

تهران (پانا) - کتاب «زنی، مردی و دنیایی نامردی» تازه‌ترین اثر سید مهدی شجاعی برای مخاطبان کودک منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سید مهدی شجاعی  کتاب جدیدی برای مخاطبان کودک منتشر کرد

کتاب «زنی، مردی و دنیایی نامردی» تازه‌ترین اثر سید مهدی شجاعی برای مخاطبان کودک است که در آن داستان سفر اسرای خاندان پیامبر و امام حسین (ع) پس از واقعه عاشورا به سمت شهر کوفه و حضور در مجلس ابن زیاد روایت می‌شود.

کتاب «زنی، مردی و دنیایی نامردی» در ۴۰ صفحه و قطع رحلی بیاضی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.

سید مهدی شجاعی که در سابقه کاری خود نوشتن برای مخاطبان کودک به ویژه بازنویسی و روایت‌های شورانگیز از زندگی ائمه اطهار (ع) و فرازها و اتفاقات خاص از زندگی ایشان را دارد، در این اثر نیز سعی کرده فرازی از ماجرای اسارت خاندان عترت را پس از واقعه عاشورا به شکلی مستند تاریخی و در عین حال جذاب و کامل روایت کند.

شجاعی برای انجام این مهم در کتاب «زنی، مردی و دنیایی نامردی» خود را از بند مختصرنویسی رهانده است و در عین حال تمام روایت خود را با زبانی ساده و به دور از بافت زبانی و روایی تاریخی که خاص این داستان‌هاست بازگو کرده است.

او در داستان خود از مرثیه‌سرایی فاصله گرفته و سعی کرده برخی از مهم‌ترین مفاهیم فکری و اعتقادی موجود در داستان اسرای خاندان پیامبر پس از واقعه عاشورا و نوع برخورد آنها با مردم کوفه و نیز خطابه آنها در کاخ کوفه و نحوه مواجه شدنشان با ابن زیاد و عوامل او را به ساده‌ترین و در عین حال تاثیرگذارترین شکل ممکن بازگویی کند. این اتفاق از این روایت کتابی را پدید آورده که گرچه در نگاه اول داستانی تکراری و شنیده شده دارد، اما در واقع متنی تاثیرگذار و مستحکم را برای مخاطبان هدف خود پدید آورده که آنها را به فکر و تامل در این واقعه تاریخی وادار می‌کند.

تصویرسازی‌های کتاب توسط فرهاد جمشیدی انجام شده است که در آن با بهره‌گیری از تکنیک تصویرسازی مستند تاریخی تصویرهایی باورپذیر و رئال از مواجهه خاندان پیامبر با ابن زیاد و عواملش و نیز نوع برخورد با این خاندان پس از واقعه عاشورا بازگویی شده است.

جمشیدی در تصویرهای خلق شده در این کتاب تسلط و توان خود در خلق تصویرهای مینیاتوری را در خدمت روایت فرامتنی از داستانی بسیار شنیده شده در آورده است و در نهایت تصاویری خلق کرده که از منظر رنگ‌آمیزی، خیال پردازی و سایر عناصر موجود در تصویرگری پابه پای متن پیش آمده و گاه از منظر تاثیرگذاری از آن پیشی نیز می‌گیرند و مخاطب را در جهانی فراسوی متن به سوی مفاهیم مورد نظر مخاطب رهسپار می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار