تصادفات و گسترش کرونا؛ تهدیدهای همزمان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰

تهران (پانا) - رییس سازمان اورژانس کشور با هشدار نسبت به وجود دو تهدید همزمان تصادفات جاده ای و گسترش کرونا در جاده‌ها و دورهمی‌های نوروزی، گفت متاسفانه امسال آمار مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و ماموریت‌های اورژانس برای حوادث ترافیکی بسیار زیاد است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تصادفات و گسترش کرونا؛ تهدیدهای همزمان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا، این مطلب را پیرحسین کولیوند در یک گفت و گوی تلویزیونی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر آن مراجعه بیماران مبتلا به کرونا نیز در این ایام و چهار و پنج روز اخیر افزایش چشمگیری داشته به خصوص اینکه در این ایام هم بیماران سرپایی و هم بستری افزایش یافته اند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه امروز هم ١٣ فروردین روز طبیعت است و شاهد بازگشت مسافران نوروزی نیز خواهیم بود خواهش من این است که هموطنان مراقبت های بهداشتی و رعایت دستورالعمل ها را مدنظر قرار دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: مراجعه به مراکز درمانی و اورژانس ها تقریبا ٨٠ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و تلفات جاده ای نیز افزایش زیادی داشته است و این یعنی دو تهدید وجود دارد. یکی از تهدید ها ویروس کرونا آن هم از نوع جهش یافته است که سرعت انتقال بالایی دارد و در دو نوبت عوارض را بارز می کند و دیگری نیز تصادفات است.

کولیوند گفت: ویروس جهش یافته عوارض را یکبار در هفته اول و بار دیگر در هفته دوم بروز می‌دهد. مراقبت ها بسیار توصیه می شود و باید دقت بسیاری داشته باشیم که نه خود مبتلا شویم و نه افراد دیگر را مبتلا کنیم.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار