۱۲ فروردین برگ زرین کتاب انقلاب

تهران (پانا) - تیزبینی و سیاست عالمانه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی امام راحل(ره)، در انجام رفراندوم ۱۲ فرودین ۵۸ برای تغییر نظام سلطنت به جمهوری اسلامی، برگ زرینی بود که نقش مردم را در کتاب انقلاب تثبیت کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ فروردین برگ زرین کتاب انقلاب

به‌گزارش ایرنا، ملت ایران با قیام و پیروزی خود در برابر حکومت استبدادی پهلوی، نشان دادند که دوران جدیدی برای همه افراد جامعه در تعیین و اعمال سرنوشت خود آغاز شده است که تا به امروز با قدرت ادامه دارد.

به گواهی تاریخ رژیم‌ها و دولت‌هایی که خود را از رای و نظر مردم بی نیاز می دانند، در ادامه مسیر حاکمیت با کاهش مشروعیت و مقبولیت نظام حاکمیتی مواجه می شوند و به سراشیبی سقوط می رسند.

همه پرسی ۱۲ فروردین سال ۵۸ رای قاطعی بر پایان دوره سلطه پادشاهی و آغاز راه جمهوریت نظام تازه تاسیس اسلامی بود که پس از ۴۲ سال با اقتدار همچنان ادامه دارد.

مهمترین ویژگی همه پرسی ۱۲ فرودین را حضور فراگیر و گسترده تمامی سلایق، احزاب، گروه های سیاسی، اقلیت های قومی و در یک کلام آحاد جامعه باید دانست که تجربه نادری در تاریخ ملت ایران بود و همین نکته پایه های نظام جمهوری اسلامی را محکم ساخت.

رای آری بی نظیر مردم در همه پرسی ۱۲ فرودین به جمهوری اسلامی، مهر تاییدی بر آرمان ها و شعارهای انقلابی توده مردم بود که نقشه راه حاکمیت را در آینده حرکت خود مشخص کرد.

در طول عمر ۴۲ ساله نظام جمهوری اسلامی، رکن جمهوریت نظام در هر شرایطی پابرجام مانده است و برگزاری ۳۸ انتخابات در این مدت شاهدی بر این مدعا است که نشان از استحکام رای مردم دارد که نباید خدشه ای بر آن وارد شود.

به طور قطع یکی از عواملی که کشور و نظام را در برابر اتفاقات، حوادث، فشارها و دسیسه های داخلی و خارجی تاکنون بیمه کرده، همین ارزش والای رای مردم در نگاه حاکمیت جمهوری اسلامی بوده است.

حضور مردم در صحنه های مختلف مرهون رکن جمهوریت نظام است که سنگ بنای آن در ۱۲ فرودین ۵۸ گذاشته شد و حتی جریاناتی هم که قصد کمرنگ کردن دخالت مردم در سرنوشت خود را در طول گذشت چهار دهه از عمر انقلاب داشتند، به این نتیجه رسیده اند که مقبولیت و مشروعیت آنها وابسته به آرای مردمی است.

حضور حماسی مردم در دوران پرشکوه پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی برگرفته از سنت الهی و سیره بزرگان دین اسلام است که مردم را ولی نعمت و هدف حکومت را خدمت به خلق می دانستند و همین فلسفه صحیح در نظرات و ارای رهبران و مسئولان ارشد نظام تا امروز جاری و ساری شده است.

مقام معظم رهبری نیز در طول زعامت جامعه، همواره انتخابات و رای مردم را مقدم بر هر نظر دیگری دانسته و حضور همه آحاد جامعه را در رخدادهای سیاسی لازم و ضروری دانسته اند و خود نیز پیشرو در میادین جمهوریت نظام بوده اند.

قوانینی هم که سنگ بنای نظام جمهوری اسلامی بر آن بنا گذاشته شده است، همگی تایید کننده و تسهیل کننده حضور و اعمال قدرت آنها از طرق مختلف بویژه صندوق های رای در انتخابات مختلف است که بقای تنفیذ رای عموم را تضمین می کند.

سرمایه بزرگ و بی بدیل اعتماد به نظام در قالب جمهوریت و آرای مردم متبلور می شود و اگر در این راه اخلال و نا امیدی بوجود بیاید، این سرمایه آسیب خواهد دید که جبران و ترمیم آن به آسانی ممکن نیست، لذا فرصت انتخاب آزاد و صحیح در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی باید تقویت شود.

قطار جمهوریت نظام که از ۱۲ فرودین ۵۸ به راه افتاده در ۲۸ خرداد سال جاری در ایستگاه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا توقف می کند تا بار دیگرآزمونی دیگر را با موفقیت از سر بگذراند.

شرکت نامزدهایی با سلایق مختلف در این انتخابات که چارچوب های قانونی را قبول داشته باشند، حضور افراد را بالا می برد که نتیجه آن حفظ ارزش جمهوریت در راستای منافع ملی خواهد شد.

حضور پرشور و مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۴۰۰، استمرار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را تضمین خواهد کرد تا به رغم همه مشکلات نوید بخش آینده روشن برای کشور و جامعه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار