کسب رتبه ایده برتر در جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی توسط دانش‌آموز بهارستانی

بهارستان یک(پانا)- دانش‌آموز ناحیه یک بهارستان، در نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی موفق به کسب رتبه ایده طلایی در سطح ملی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه ایده برتر در جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی توسط دانش‌آموز بهارستانی

قبادی مدیر پژوهش‌سرای دانشمند‌ شهید شهریاری بهارستان‌یک در این خصوص گفت: خلاقیت و نوآوری یکی از عالی‌ترین و پیچیده‌ترین فعالیت‌های ذهن آدمی است که تعلیم و تربیت باید به آن توجه نماید. از آنجایی که آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان و آینده‌سازان جامعه را بر عهده دارد، باید زمینه رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری و استفاده صحیح و جهت‌دار از استعدادها و توانایی‌های افراد را بر عهده بگیرد که این امر خطیر برعهده پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نهاده شده‌است.

قبادی ادامه داد: امروز ثابت شده‌ است که بر خلاف باور بسیاری که ابداع و خلاقیت را خصوصیت ذاتی بعضی از افراد می‌دانند، این استعداد در نوع بشر به اندازه حافظه، عمومیت دارد و می‌توان آن را با کاربرد اصول و فنون معین و ایجاد محیطی مناسب پرورش داد که زمینه این گونه فعالیت‌ها در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی فراهم شده‌است.

او افزود: خلاقیت به معنای خلق و آفرینش اندیشه‌ها، ایده‌ها، افکار نو و بدیع، متفاوت نگریستن، کشف و ابداع راه‌حل‌های جدید برای حل یک مسأله است و نوآوری فرایند کسب اندیشه‌های خلاق و تبدیل آن به محصول و خدمت و یا یک روش عملیاتی مفید است. معلمان و مربیان آموزشی در شناسایی علایق و زمینه‌های رشد خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان بسیار مثمر‌ثمر می‌باشند.

قبادی همچنین درخصوص برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه جشنواره ملی خلاقیت، نو‌آوری و کارآفرینی در تاریخ ۲۴یکشنبه اسفند ۱۳۹۹، با حضور مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، دکتر کمره‌ای معاون آموزش متوسطه، مدیرعامل بانک ملی ایران، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های دیگر در سالن فردوسی بانک ملی ایران برگزار شد.

در این مراسم ضمن ارائه گزارش از فرآیندهای منحصر به فرد جشنواره، ایده‌های منتخب طلایی، نقره‌ای، برنزی و شایسته‌یتقدیر از شرکت‌کنندگان که شامل دانش‌آموزان، اولیا و مربیان سراسر کشور، مدارس ایرانی خارج از کشور و مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می‌باشند، مورد تقدیر و حمایت قرار گرفت که دانش‌آموز علی فرحزادی از ناحیه یک بهارستان، موفق به کسب رتبه ایده طلایی در سطح ملی شد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار