فوت ۲ بیمار کرونایی در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد طی شبانه روز گذشته ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۲ بیمار کرونایی در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با ادامه وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل، آمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در این استان نیز کاهش یافته و از ۵۰۳ مورد در اواخر پاییز به ۱۳۹ نفر در آخرین روز سال رسیده است.

او همچنین با اشاره به جان باختن ۲ فرد مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های کرونا در استان اردبیل طی یک سال گذشته را یک هزار و ۴۳۳ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد کنونی بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان را ۵۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: آمار کنونی بیماران بدحال کرونا در استان اردبیل نیز ۳۳ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد، ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد از سه هفته پیش در وضعیت زرد قرار دارند.

او همچنین تصریح کرد: ۸ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا در صورت آغاز سفر‌های گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

حبیب زاده بیان کرد: با توجه به شرایط جدید و مشاهده ۹ مورد ابتلای اهالی این استان به نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

او با اشاره به ترخیص ۱۳ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل گفت: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان علت کاهش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در این استان طی روز‌های اخیر را افزایش رعایت عمومی و توجه جدی مردم به مخاطرات این بیماری مهلک عنوان کرد و افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

حبیب زاده با اشاره به شروع مرحله سوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان اظهار کرد: در مجموع چهار مرحله، یک هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان بخش درمان و جامعه هدف تعریف شده در استان، واکسن روسی اسپوتنیک. وی را دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت داشتن مسافر از استان خوزستان یا استان‌های درگیر کرونای انگلیسی و کشور عراق، موارد را به سامانه تلفنی ۴۰۳۰ یا شماره تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان‌ها اطلاع داده یا به نزدیکترین پایگاه یا مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار