فرمانده سپاه فجر استان فارس عنوان کرد:

تدوین منشور اخلاقی خبرنگاری در استان فارس/ تشکیل کارگروه های بسیج رسانه برای افزایش تاثیرگذاری

خبرگزاری پانا: فرمانده سپاه فجراستان فارس بر تدوین منشور اخلاقی خبرنگاری از سوی فعالین در بسیج رسانه استان فارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار غلامحسین غیب پرور در آیین تجلیل از اعضای بسیج رسانه استان فارس در شیراز اظهار داشت: همان گونه که استان فارس در تشکیل بسیج رسانه در استان فارس پیشتاز بوده است، پیشنهاد می کنم اعضای این بسیج در تدوین منشور اخلاقی خبرنگاران و اصحاب رسانه در کشور نیز پیشرو باشد.


وی همچنین گفت: این منشور به منزله دوری ازحریت، اخلاق و رقابت خبری درعرصه رسانه نیست بلکه می تواند زمینه مناسبی برای وفاق و همدلی باشد.


غیب پرور در ادامه ضمن اشاره به پشنهاد رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس مبنی بر راه اندازی کانون ها در 10 شهرستان استان فارس، خاطرنشان کرد: باید کانون ها و انجمن های مختلفی برای فعالان رسانه استان فارس تشکیل شود تا بتوانیم از این طریق مسائل کاری مربوط به این بخش را پیش ببریم و درسطح ملی و بین المللی، فراگیر و تاثیرگذار باشیم.


فرمانده سپاه فجر استان فارس فعالا رسانه ای استن فارس را به تشکیل کارگروه های تخصصی برای افزایش تاثیرگذاری دعوت و تصریح کرد: فعالان رسانه ای دراستان فارس باید نشست های هم اندیشی را به شکل کارگروهی تخصصی دنبال کنند تا افراد در پرداختن به امور رسانه بتوانند موثر باشند، که اظهار در خصوص تعیین مسئولین استانی در دولت جدید نمونه ای از آن می باشد.


غیب پرور ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص در قله بودن استان فارس، ابراز داشت: رسانه ها باید درمعرفی و حراست از جایگاه استان فارس توجه ویژه داشته باشند و همچنین لازمه تداوم در قله بودن جایگاه فارس این است که رسانه ها صداقت و، حریت خود را همچنان حفظ کنند و در مسیرملت گام بردارند.


وی با تاکید براینکه مطالبه گری حق مردم و وظیفه مطبوعات و رسانه است و درصورتی که مطالبه گری وجه همت قرار گیرد، استان فارس با شتاب بیشتری مسیر ترقی و پیشرفت را طی می کند، اذعان داشت: رسانه ها به مثابه زبان مردم در مطالبه خواسته های آنان هستند و از این رو این مهم باید در رسانه های فارس با جدیت دنبال شود.


غیب پرور همچنین به ارائه دیدگاه های امام خمینی (ره) در خصوص شاخص های مطبوعات و فالیت در رسانه ها پرداخت و ضمن بیان 10 شاخصه، انعکاس آرمان‌های راستین ملت، مقابله با انحرافات، تربیت انسان‌های متفکر و شجاع، بیان خدمات نظام و مقابله با ستم کنندگان بر ملت را از جمله این ممیزها بیان داشت.


به گزارش خبرنگار پانا، در این جلسه محمد رزین چنگ، رئیس خانه مطبوعات، احمدرضا سهرابی، کارکاتوریست روزنامه عصر مردم و نیکنام خشنودی، خبرنگار ایرنا به بیان دیدگاه های خود به نمایندگی از رسانه ها پرداختند که مهمترین عناوین آن توجه به جنگ نرم، توجه به وضعیت خبرنگاران، ضرورت شناسایی و تربیت خبرنگار و رسانه هوشمند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار