فعالیت ۲۲ هزار نیرو برای اجرای طرح نوروزی در تهران

سردار رحیمی: ۱۴۰۰ گشت خودرویی و موتوری به همراه ۵۰۰ گشت زوجی پیاده کار طرح نوروزی را آغاز کرده‌اند

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی تهران بزرگ از به کارگیری ۲۲ هزار نفر نیرو برای اجرای طرح نوروزی در تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۲۲ هزار نیرو برای اجرای طرح نوروزی در تهران

به گزارش پلیس، سردار رحیمی در مراسم رزمایش اقتدار نوروزی گفت: ما در حالی ساعات پایانی سال ۹۹ را سپری می‌کنیم که بنا بر تدابیر ابلاغی فرمانده نیروی انتظامی در این سال علاوه بر ماموریت‌های جاری پلیس و اجرای طرح پلیسی، ماموریت سنگین و خطیر کمک به کادر درمانی و بخش سلامت را با توجه به شیوع کرونا ویروس از نخستین روزهای سال ۹۹ در صدر ماموریت‌های پلیس اجرایی کرده‌ایم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اجرای طرح‌های منع تردد که در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تهران به اجرا درآمد تلاش کردیم امنیت را به بهترین شکل در پایتخت به اجرا بگذاریم. در تهران با تلاش همکاران مجاهد من با اجرای طرح‌های مختلف امنیت محقق شد و در طرح‌هایی همچون رعد و کاشف که توسط پلیس پیشگیری و آگاهی اجرا شد، موفق شدیم هشت درصد کشفیات را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم که همه اینها به برکت تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی همکارانم بوده است.

افزایش 20درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر

رحیمی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر با اجرای طرح‌های مختلف با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر برخورد شد و بالغ بر ۲۵ تن کشفیات، شرایطی را فراهم آورد که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح ظفر و تثبیت پاکسازی مناطق آلوده در سال جاری اشاره کرد و افزود: پاکسازی در سال گذشته انجام شد و امسال تلاش ما برای تثبیت این مناطق بود. در همین راستا ده‌ها منازلی که به مرکز فروش مواد مخدر معروف بودند، پلمب شدند. همچنین در پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه موفق شدیم در کاهش کشته‌های تصادفات رتبه برتر را کسب کنیم.

رحیمی ادامه داد: در حوزه فوریت‌های پلیسی و پلیس ۱۱۰ تا امروز بالغ بر ۱۲ میلیون تماس شهروندان را پاسخ داده‌ایم و ۴.۵میلیون عملیات پلیسی ۱۱۰ در سال جاری توسط ۷۰۰ واحد پلیسی ۱۱۰ به اجرا درآمده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای اسفند طرح نوروزی را آغاز کردیم که بالغ بر ۳۵۰ تا ۴۰۰ مرکز عمده خرید تحت پوشش پلیس قرار گرفته تا مردم با خیالی راحت در این مراکز کارهای خود را انجام دهند. در چهارشنبه پایان سال نیز با حضور گسترده همکارانم کمترین حادثه را نسبت به کل کشور در پایتخت شاهد بودیم. در این راستا بیش از ۲۵۰ نقطه که سابقه داشتند، حضور سنگین همکارانمان را شاهد بودیم و قبل از این روز اراذل و اوباش جمع‌آوری و به آنها تذکر و تعهد از آنها گرفته و توجیه شدند.

رحیمی تصریح کرد: ۱۴۰۰ گشت خودرویی و موتوری به همراه ۵۰۰ گشت زوجی پیاده کار طرح نوروزی را آغاز کرده‌اند. همچنین ۱۹۰ ایستگاه نوروزی را فعال کردیم و ۲۲ هزار نفر از همکاران ما برای اجرای طرح نوروزی به کار گرفته شدند. به این ترتیب برای تمام اماکن و مراکز خرید برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر توصیه برای عدم انجام سفر با توجه به شرایط کرونایی گفت: با این وجود براساس تاکیدات فرماندهی انتظامی برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه انجام شده است. امروز نیروی انتظامی با تمام توان در جهت تامین امنیت داخلی کشور آماده اجرای دستورات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار