تدبیر دولت و بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی

تهران (پانا) - روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی توییتری اعلام کرد اگر تدبیر و اقدام دولت و بانک مرکزی در فروش ۱۱۵ هزار میلیار تومان اوراق دولتی نبود، میزان رشد نقدینگی همین امسال می‌توانست حدود ۳۰ واحد درصد نقدینگی را بیشتر کند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تدبیر دولت و بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی

روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی توییتری نوشت: ‌با وجود فشار حداکثری و کرونا، متوسط نرخ رشد سه ساله نقدینگی تنها ۲/۸ واحد درصد بیشتر از متوسط ۲۰ ساله است.

در ادامه این پیام آمده است: اگر تدبیر و اقدام دولت و بانک مرکزی در فروش ۱۱۵ هزار میلیار تومان اوراق دولتی نبود، این میزان همین امسال می توانست حدود ۳۰ واحد درصد نقدینگی را بیشتر کند.

«عبدالناصر همتی»، رییس بانک مرکزی در چند روز گذشته و در شصتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی که با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار شد از تلاش حداکثری این بانک برای کنترل نقدینگی علیرغم شوک ارزی و شیوع کرونا خبر داد.

رییس کل بانک مرکزی در این جلسه با اشاره به فشار بی‌سابقه تحریم ها بر اقتصاد کشور گفت: علیرغم کاهش شدید درآمدهای نفتی دولت در سال جاری، بانک مرکزی موفق به تامین ارز ۱۰ میلیارد دلار با نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی و مواد اولیه واحدهای تولیدی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار