امضای موافقت‌نامه اجرای 152هزار میلیارد تومان طرح صنعتی

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای موافقت‌نامه برای اجرای ۶۲ پروژه جدید در بخش صنعت با اختصاص ۱۵۲ هزار میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
امضای موافقت‌نامه اجرای 152هزار میلیارد تومان طرح صنعتی

به گزارش وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در منطقه قوی باشیم باید اقتصاد قوی داشته باشیم افزود: یکی از موضوعات مهم کشور، توسعه سرمایه گذاری و افزایش تولید و اشتغال در کشور است. همانطور که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به درون نگاه کرد در عین حال که به بیرون نیز نگاه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، وزارت صمت برنامه گسترده‌ای برای توسعه سرمایه گذاری در کشور تدارک دیده که در مرحله نخست برای ۱۰۰ شرکت فراخوان منتشر شد و البته استقبال قابل توجهی نیز از آن به عمل آمد.

وزیر صمت با اشاره به اثرات مثبت امضای قرارداد‌های مرحله نخست این برنامه با حضور ارکان حکومت ادامه داد: این موضوع مهمی است که با حضو ر ارکان مختلف نظام، موضوع سرمایه گذاری و نشست مطرح و برگزار شود.

رزم حسینی با بیان اینکه افزایش اشتغال و سرمایه گذاری از موضوعات مهم در کشور است گفت: همه مردم ایران می‌دانند یکی از مشکلات فعلی کشور گرانی و تورم است که البته ریشه این گرانی و تورم از رشد نقدینگی، افزایش نرخ ارز و کاهش سرمایه گذاری در تولید ایجاد می‌شود.

وی افزود: طبق اعلام بانک مرکزی هم اکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که وظیفه ما با کمک شرکت‌های برتر، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های کوچک و بزرگ، هدایت این نقدینگی به سمت تولید است که علاوه بر کاهش تورم، تولید نیز افزایش یابد.

وزیر صمت گفت: خوشبختانه سرمایه گذاری‌های انجام شده در زمینه زنجیره تامین از جمله فولاد، صنایع پتروشیمی، آلومینیوم، خودروسازی، پوشاک، لوازم خانگی و شیرینی و شکلات است.

وی افزود: ما در آینده نزدیک معادل یک میلیون هزار میلیارد تومان امکان سرمایه گذاری را شناسایی و انعقاد قرارداد آن‌ها را فراهم می‌کنیم.

معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی شده

معاون وزیر صمت گفت: از میان ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی، ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که فرصت‌های سرمایه‌گذاری به این شرکت‌ها معرفی شده است.

سعید زرندی در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر با بیان اینکه از میان ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، براساس شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که فرصت‌های سرمایه گذاری به این شرکت‌ها معرفی شده است، گفت: از ۱۰۰ شرکت برتر، تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

زرندی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری به این ۱۰۰ شرکت معرفی شده است، گفت: ۲۳ شرکت از میان این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام آمادگی کردند و ۸۰ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی آنان پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: امروز تفاهم‌نامه‌های وزارت صمت با ۵ شرکت برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح "اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار امضا می‌شود.

زرندی افزود: جهت‌گیری جدی ما توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش سرمایه گذاری برای آینده مناسب ایران است.

وی تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی را در این راستا از سیاست گذاری‌ها دانست و گفت: به دنبال بهبود تراز تجاری کشور از طریق جایگزینی واردات، ساخت داخل، ارتقای کیفیت، تنوع محصول و ورود به بازار‌های جهانی هستیم.

معاون امور طرح و برنامه وزارت صمت با تأکید بر اهمیت بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگ در کنار هم، اضافه کرد: تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط را با شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دنبال می‌کنیم و این دو حوزه از هم قابل تفکیک نیستند.

زرندی، تنظیم‌گری بنگاه‌های کوچک و متوسط با شبکه سازی بنگاه‌های بزرگ را یک ضرورت دانست و این موضوع را از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد.

وی گفت: رتبه بندی واحد‌ها و بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تولیدی را در کشور اجرا و پیاده سازی می‌کنیم.

گفتنی است در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران ۵ شرکت امضا کننده حضور داشتند.

در این مراسم که با حضور وزیر صمت، معاون قضایی دادستان کل کشور، استانداران هرمزگان و یزد و شرکت‌های برتر آغاز شده حدود ۷۰ نفر در فضایی سربسته جمع شده اند که در شرایط کرونایی این تجمع می‌تواند عاملی برای شیوع این بیماری باشد.

بر اساس این گزارش شرکت‌های چادرملو، ماشین سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل حدود ۶ میلیارد دلار برای توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار