رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت؛

تاخیر در برداشتن تحریم، خیانت است؛ اقلیت سنگ‌انداز توبه کنند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از سال ۹۷ وارد جنگ اقتصادی شدیم، گفت همانطور که ایران در جنگ ۸ ساله تنها بود، در این سه سال هم تنها بود، ایستادگی کرد و مقابله کرد. در این سال کرونایی همه کشورها دارای رشد منفی بودند، اما رشد ۲.۲ مثبت ایران در شرایط کرونا و تحریم افتخار بزرگ کشور است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تاخیر در برداشتن تحریم، خیانت است؛ اقلیت سنگ‌انداز توبه کنند

حسن روحانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرارسیدن سال ۱۴۰۰ گفت: ۱۴۰۰ آغاز قرن جدید است و امیدوارم ملت بزرگ ما که در همه صحنه‌ها پیروزی‌های زیادی به دست آورده، در سال آینده هم شاهد پیروزی‌های بزرگی باشیم.

وی با بیان اینکه سال جاری سال سختی بود، گفت: ۲۷۷ نفر از کادر درمان در این یک سال و ۶۱ هزار نفر از مردم در برابر این ویروس جان خود را از دست دادند. امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال بهتری باشد. سال آینده سال آستانه قرن پانزدهم و سال آستانه مهار کرونا و سال آستانه پیروزی قاطع مردم ایران در برابر جنگ اقتصادی است.

رئیس‌جمهوری افزود: ملت ما در زمینه کرونا کار بسیار بزرگی انجام داد. در طول یک سال گذشته علی رغم اینکه در تحریم و فشار بودیم اما سال را به خوبی گذراندیم. اگر کشور خود را با کشورهای دیگر در مقابله با کویید ۱۹ مقایسه کنیم نمره خوبی می‌گیریم.

روحانی با بیان اینکه امسال ۶۱ جلسه ستاد ملی کرونا برگزار شده است، گفت: کمیته‌های ستاد کرونا و قرارگاه نیز فعالیت زیادی داشتند. کادر درمان در خط مقدم بود و همه مردم در این زمینه تلاش کردند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کرونا غیر از سلامت، کسب و کار، اقتصاد، مدارس و دانشگاه و ... را مورد تهدید و حمله قرار داد، گفت: ما می‌دانستیم که در برابر این ویروس، کسی ما را یاری نخواهد کرد. ما نسبت به مردمی که در فشار بودند، وام‌یک‌میلیونی دادیم، بدهی‌های مردم را امهال کردیم، برای مستأجران در پرداخت ودیعه امکاناتی فراهم کردیم. در همه این زمینه‌ها مردم را یاری کردیم. اقشاری که تحت فشار بودند کمک معیشتی فوق‌العاده پرداخت کردیم که شامل حدود ۶۰ میلیون نفر می‌شد. بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت وام یا بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.

روحانی تاکید کرد: کار بسیار خوبی در همه حوزه‌ها در برابر ویروس انجام دادیم. امیدواریم در سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم قرار بگیرد. سال آینده حتما سال بهتری در کنترل و مهار این بیماری خواهد بود.

وی با قدردانی از کادر درمان و وزیر بهداشت، افزود: این افراد در میدان نبرد با این ویروس خطرناک قرار داشتند و دارند.

روحانی با بیان اینکه از سال ۹۷ وارد جنگ اقتصادی شدیم، گفت: همانطور که در جنگ ۸ ساله تنها بودیم، در این سه سال هم ملت ما تنها بود، ایستادگی کرد و مقابله کرد. در این سال کرونایی همه کشورها دارای رشد منفی بودند، اما رشد ۲.۲ مثبت ایران در شرایط کرونا و تحریم افتخار بزرگ ما است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه سیاه‌نمایی از بدترین کارها در جنگ است، گفت: باید همه ما در کنار هم بایستیم. امسال سالی بود که تولید ما خوش درخشید. ۵۷ افتتاح بزرگ امسال داشتیم و تا آخر دولت آخرین پنجشنبه ما در عید غدیر خواهد بود و این افتتاح‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگری امکان‌پذیرتر است. آمریکایی‌ها بارها اعلام کردند که سیاست دولت قبلی‌شان اشتباه بوده و اعلام کردند که ما می‌خواهیم برگردیم. نکته مهمی می‌خواهم بگویم و آن اینکه، تاخیر در برداشتن تحریم، خیانت است. هر فرد، هر جناح، هر گروهی که بخواهد به تاخیر بیاندازد این خیانت به ملت ایران است و این ننگ برای برای آن گروه باقی خواهد ماند. تحریم تضییع حقوق مردم ایران است و باید جلوی آن گرفته شود. مردم باید به همه حقوق خود دست پیدا کنند. امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی هستند، توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر چنین کنند دولت، هم بلد است و هم قادر است به تحریم پایان دهد.

رئیس‌جمهوری ضرورت برگزاری انتخابات باشکوه در سال آینده را مورد تأکید قرار داد و گفت: سال آینده یک کار بسیار مهم داریم که همه باید دست به دست هم دهیم و آن برگزاری یک انتخابات باشکوه در سال ۱۴۰۰ است. همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و راه و کشورمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار