وزیر آموزش و پرورش در جمع دانشآموزان منتخب سیستان و بلوچستان:
شاد به بزرگترین اپلیکیشن فعال کشور تبدیل شده اما قرار نیست جایگزین معلم شود
۳۰۰ هزار کانال با موضوعات فرهنگی و هنری در شاد فعال است
زاهدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت شبکه دانشآموزی شاد در عمر کوتاه خود با پیشرفت روزافزون اکنون به بزرگترین اپلیکیشن فعال در کشور تبدیل شده است.

محسن حاجی میرزایی بعدازظهر امروز در دیدار با نمایندگان تشکلهای دانشآموزی و دانش آموزان فعال سیستان و بلوچستان در مدرسه مجازی (زیست بوم جدید) اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا پدیده جدیدی بود که نظام آموزشی در سراسر جهان با آن مواجه شد. هر پدیده جدیدی منجر به ایجاد بینظمی، آشفتگی و تغییر در رفتارها و رویههای همیشگی میشود. همه ما در معرض این پدیده جدید قرار گرفتیم و جنبههای جدیدی را در زندگی، کار و آموزش تجربه کردیم.
وزبر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچکس خود را برای مواجهه با این شرایط آماده نکرده بود، گفت: جامعه فرهنگی کشور در این شرایط کمر راست کرد و بلند شد و اجازه نداد آموزش تعطیل شود.
حاجی میرزایی افزود: بدون شک آموزش غیرحضوری کیفیت آموزش حضوری را ندارد و آرامش آموزش حضوری در غیرحضوری حاصل نمیشود. براساس مطالعات انجام شده اگر همه افراد به آموزش غیرحضوری دسترسی داشته باشند و یاد داشته باشند در این فضاها آموزش ببینند، باز هم آموزش غیر حضوری با کاهش ۵۰ درصدی از نظر کیفیت همراه خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش پاسخ به نیازی است که نمیتوانیم آن را تعطیل کنیم، وقتی ازاین زاویه نگاه کنیم فرصتهای ارزشمندی برای تمرین مهارتهای جدید در آن وجود دارد.
حاجی میرزایی با اشاره به دغدغه دانشآموزان و خانوادهها در استفاده از اینترنت گفت: تلاش کردیم دانشآموزان را از اینترنت خطرناک به سمت اینترنت پاک سوق دهیم.
وی در زمینه مشکلات موجود شبکه شاد خاطر نشان کرد: این شبکه در فاصله عمر حدود ۱۱ ماه خود سرعت پیشرفت خوبی داشته به طوری که نسل یک با نسل سوم آن تفاوت چشمگیری دارد.
حاجی میرزایی به قابلیت گزارش گیری لحظهای شبکه شاد اشاره کرد و گفت: طبق گزارشهای روزانه حجم کار معلمان در این شبکه روندی صعودی دارد و در همین مدت کوتاه به بزرگترین اپلیکیشن فعال کشور تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: از نظر دسترسی به شبکه شاد در میان استانهای کشور تفاوتهایی وجود دارد که سیستان و بلوچستان نیز با کاستیهای بیشتر نسبت به استانهای دیگر روبروست. برای مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تلاش برای توسعه اینترنت در این مناطق است.
حاجی میرزایی افزود: از طرفی برخی دانش آموزان ابزار هوشمند برای دسترسی به شبکه شاد ندارند که در این زمینه منابعی پیش بینی نشده بود و نیازمند مساعدت خیرین و مسئولان است.
وی تاکید کرد: عدم دسترسی دانشآموز به اینترنت و نداشتن ابزار هوشمند مساوی با بازماندگی از تحصیل نیست چرا که ما از معلمان خواستیم تا نسبت به یادگیری دانشآموزان خود حساس باشند. شاد یک ابزار است و قرار نیست جایگزین معلم شود، بنابراین معلمان باید مطمئن باشند که دانش آموزان آموزش میبینند.
وی خاطر نشان کرد: تمامی دانشآموزان که به شاد دسترسی ندارند نباید محروم از آموزش باشند، نباید اجازه دهیم دانشآموزی از آموختن محروم شود.
حاجی میرزایی به احتمال گرایش دانش آموزان به آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه در پویایی قرار دارد و به سرعت تغییر میکند و موجب بروز آسیبهایی میشود. علت شکل گیری آسیبهای اجتماعی در میان دانش آموزان این است که مهارتهای لازم را فرانگرفتهاند، هر چه دانش آموزان شناخت بیشتری از محیط پیرامون رشته باشند مقاومت بیشتری در برابر آسیبها خواهند داشت.
ارسال دیدگاه