مسدودسازی 490 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی

تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از یگان‌های موفق در مقابله با جرایم و حراست از پیشینه تاریخی کشور است، گفت در این یگان 490 سایت و صفحه اینترنتی متخلف شناسایی و مسدود شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مسدودسازی 490 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم و مسئولان برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی اظهار کرد: میراث فرهنگی از ارزشمندترین سرمایه‌های کشور و بیانگر هویت و پیشینه تاریخی ملت و کشور ما است لذا حفاظت از آن وظیفه ای همگانی است.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح عملکرد یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی پلیس پیشگیری ناجا گفت: در 11 ماهه سال جاری 386 دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز و افرادی که اقدام به تبلیغ این دستگاه در فضای مجازی می نمودند کشف و 2 هزار و 138 نفر از مجرمان این عرصه دستگیر و با تشکیل هزار و 160 پرونده، متخلفان تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از افزایش17 درصدی کشف اشیاء تاریخی خبر داد و تصریح کرد: در این بازه زمانی 18 هزار و 669 قلم شیء تاریخی کشف و ضبط شده است که از این تعداد 12 هزار و 103 قلم اصل و مربوط به دوره های تاریخی مختلف است.

سردار معصوم بیگی رصد مستمر فضای مجازی برای فیلترینگ و برخورد با سایت‌های غیرمجاز را از دیگر اقدامات ارزشمند یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: با لینک شدن این یگان به سامانه برخط فضای مجازی دادستانی کل کشور این امکان فراهم شده است که بدون نیاز به پلیس فتا و در اسرع وقت با سایت‌های غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش اموال تاریخی، تبلیغ دستگاه های فلزیاب، دفینه ­یابی، تشویق و ترغیب مردم به حفاری­ های غیر مجاز می کنند برخورد شود.

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از یگان های موفق پلیس پیشگیری ناجا در مقابله با جرایم و موفق در حراست از پیشینه تاریخی کشور است افزود: با تلاش همکارانم در این یگان 490 صفحه اینترنتی و سایت متخلف شناسایی، مسدود و فیلتر شده است.

سردار معصوم بیگی تعداد پیام‌های واصله از طرف دوستداران میراث فرهنگی را بیش از 24 هزار خبر عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش 25 درصدی همکاری مردم که از نظر ما میراث‌بان افتخاری برای کشور محسوب می شوند نشانگر اهمیت حفظ میراث گذشتگان و همیت همگانی برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی است که امیدواریم این همکاری با خادمان خود در پلیس پیشگیری همچنان تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار