کریمی فر در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات و واگذاری مسکن به فرهنگیان

تهران (پانا) - مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت واگذاری مسکن به فرهنگیان در سال 1400 توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات و واگذاری مسکن به فرهنگیان

گودرز کریمی فر درباره آخرین وضعیت واگذاری مسکن به فرهنگیان به پانا گفت: «خوشبختانه براساس تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی، طی یک سال اخیر، موفق شدیم در اقدامی کم نظیر تعداد 43 هزار و 775 واحد را در 251 شهر برای فرهنگیان واجد شرایط جذب کنیم. فرایند تعریف شده برای تامین مسکن فرهنگیان طی یک پروسه 3 ساله، تامین و تخصیص 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان است.»

وی بیان کرد تاکنون 22 هزار فرهنگی در حال افتتاح حساب، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند یا به عبارتی ساده تر، واحدهای تخصیصی این عزیزان تعیین تکلیف و مشخص شده است.

کریمی فر اضافه کرد: «پیش بینی واگذاری بخشی از واحدهای تخصیصی و جذب شده فرهنگیان در سال 1400 است و در برنامه ریزی‌های اولیه امیدواریم تعداد زیادی از واحدهای مربوطه تحویل فرهنگیان شود.»

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در راستای حمایت از منابع مالی و آورده اولیه فرهنگیان، از طرف آموزش و پرورش به ازای هر فرهنگی واجد شرایط مبلغ 40 تا 50 میلیون تومان تسهیلات ثانویه حمایتی کم بهره با کارمزد 12 درصد بدون تشریفات، بدون سپرده گذاری، بدون مسدودی و البته بدون وثیقه ملکی به صورت آنلاین و آنتایم پرداخت می‌شود. ضمن اینکه از طرف بانک عامل (بانک مسکن) علاوه بر تسهیلات ثانویه آموزش و پرورش تا سقف 150 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار