معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

مناظره تدوین و معرفی الگویی مناسب برای گفتگو است

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مرحله نهایی مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی که در سالن ولایت این اداره برگزار شد، با تأکید بر سازنده بودن رقابت‌ها در مناظرات دانش‌آموزی، اظهار کرد مناظره تدوین ومعرفی الگو مناسب برای گفتگو است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مناظره تدوین و معرفی الگویی مناسب برای گفتگو است

سید‌مجتبی هاشمی اظهار کرد: وجه تمایز انسان و حیوانات در اندیشه و امکان گفتگو است. گفتگو نتایج مثبت بسیار زیادی دارد که البته این کارکرد حتما باید با آرامش و عدالت کامل همراه باشد باشد.
او افزود: یکی از شرایط مناظره و گفتگو دور‌شدن از تعصبات است، گفتگو به عنوان روش مسالمت‌آمیز برای حل مسائل انسان‌ها است و ما این را هر روز در زندگی روزمره تمرین می‌کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و آئینی گسترده‌ای برای گفتگو داریم. در زمان‌های قدیم انسان‌ها برای برطرف کردن اختلافات ممکن بود به روی هم شمشیر بکشند اما بعد‌ها و با رخ دادن انقلاب شناختی و گسترش فکر و اندیشه، اصول عرف جامعه بهتر شد و اکنون به جایگاه بالایی در زمینه‌های اجتماعی رسیدیم.
هاشمی گفت: یکی از نتایج گفتگو آگاهی از مسئله است و اینکه همیشه باید تلاش‌مان بر روی مشکل متمرکز باشد و آن را چالشی ببینیم که برایش راه حل ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار