جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

عوارض ورودی خودروهای سواری ۸۶ درصد ارزش گمرکی آن‌ها تعیین شد

تهران (پانا) - نمایندگان مقرر کردند حقوق ورودی خودروی سواری که در مهلت قانونی ثبت سفارش شده و مراحل قانونی آن طی شده باشد، حداقل به میزان ۸۶ درصد ارزش گمرکی آن‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
عوارض ورودی خودروهای سواری ۸۶ درصد ارزش گمرکی آن‌ها تعیین شد

نمایندگان در نشست امروز مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره اصلاحات لایحه بودجه سال 1400 برای تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاحات تبصره‌های 6، 7 و 8 ماده واحده این لایحه موافقت کردند. نمایندگان مردم در مجلس با اصلاحات بند الحاقی 23 این تبصره به این شرح موافقت کردند:

دولت مکلف است نسبت به فروش اموال منقول و غیرمنقول در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به استثنای اموال در اختیار ولی فقیه؛ به مبلغ چهار هزار و چهارصد میلیارد (4.400.000.000.000) ریال اقدام و درآمد حاصل را پس از گردش خزانه به ردیف 108200 جدول شماره (7) بابت غذا و پوشاک زندانیان واریز کند.

همچنین در ادامه نمایندگان به بررسی بند الحاقی 24 این تبصره پرداخته و آن را به این شرح اصلاح کردند:

به منظور تأمین قیر مورد نیاز کشور در سال 1400، درآمد حاصل از صادرات قیر مشمول مالیات می‌گردد.

در ادامه بررسی اصلاحات اعاده شده از شورای نگهبان، وکلای مردم تبصره 7 را مورد رسیدگی قرار داده و آن را بدین شرح اصلاح کردند.

براساس این اصلاح، بند الحاقی 1 تبصره 7 به این شرح تغییر یافت:

حقوق ورودی خودروی سواری که در مهلت قانونی ثبت سفارش شده و مراحل قانونی آن طی شده باشد، حداقل به میزان هشتاد و شش درصد(86%) ارزش گمرکی آن تعیین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار