تاب‌آوری جامعه در اعمال محدودیت‌های کرونایی در نظر گرفته شود

ساری (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته شروع محدودیت‌ها از اسفند بود و جامعه هنوز به محدودیت‌ها عادت نکرده بود و افراد اعتقادی به آن نداشتند تأکید کرد که تاب‌‌آوری جامعه و محدودیت‌هایی که برای جامعه نهادینه شده باید مد نظر باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تاب‌آوری جامعه در اعمال محدودیت‌های کرونایی در نظر گرفته شود

حسین حسن‌نژاد در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با عنوان اینکه از همه کسانی که در ستاد استانی مقابله با کرونا در سال ۹۹ تلاش و مداخله کرده‌اند، تشکر می‌کنم، گفت: «از مردم استان که محدودیت‌ها را پذیرفتند و فعالان بخش خصوصی، گروه‌ها و اصناف که بیشترین محدودیت برای آنان اعمال شد قدردانی می کنیم چرا که بدون همراهی بازار و اصناف و تلاش واحد‌های صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ، قطعا مشکلات ما در دوران شیوع کرونا چندین برابر می‌شد.»

او اظهار امیدواری کرد که مجموعه فعالیت‌های ستاد کرونا که بخش عمده آن ملهم از تدابیر اتخاذ شده در ستاد ملی کرونا بود، توانسته باشد بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کرده باشد اگرچه آنچه در حوزه سلامت و جلوگیری از پیک‌های مکرر کرونا صورت گرفت، به همین فعالیت‌ها برمی‌گردد.

معاون استاندار مازندران گفت: «از حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، حساسیت رییس جمهور و پیگیری و مراقبت استاندار در اعمال محدودیت‌های کرونایی تشکر می‌کنم و لازم بذکر است در مدیریت بسیاری از تجمعاتی که مبنای دینی و مذهبی دارد و حتی نماز جمعه و جماعت از نماینده ولی فقیه، روحانیت، ائمه جمعه و هیأت‌های مذهبی که نقش جدی داشتند و الگوی موفقی برای اجرای مراسم مذهبی داشتند سپاسگزاری می‌کنم.»

او با بیان اینکه صدا و سیما به دو نکته توجه جدی‌تر داشته باشد، ادامه داد: «نکته اول اقناع‌سازی جامعه برای رعایت محدودیت‌هاست که نباید با توسل به ترس و دلهره و دل‌نگرانی باشد. صدا و سیما از گروه‌های صاحب‌نظر بهره‌ گیرد. برخی از این محدودیت‌ها می‌تواند حتی پس از اتمام دوره کرونا به جهت تغییر در سبک زندگی برای کاهش هزینه‌ها ادامه داشته باشد از جمله استفاده از فضای الکترونیک.
نکته دوم اینکه توجه کنیم که باید در برنامه‌های مختلف این را القا کنیم برخی محدودیت‌ها تغییر در شرایط زندگی آنان فراهم می‌آورد که در مجموعه زندگی روزمره احساس می‌شود. به این معنا که وقتی شهری از وضعیت نارنجی به زرد می‌رسد، حتما محدودیت‌های مربوط به شهر زرد در ان اعمال شود و محدودیت‌های دیگر برچیده شود تا مردم احساس کنند که یک پاداشی در قبال پذیرش محدودیت‌ها و رعایت پروتکل ‌ها گرفته‌اند.»

معاون استاندار مازندران تأکید کرد که سفرهای نوروزی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و کسانی که رعایت نکنند، جریمه خواهند شد.

او افرادی که وارد استان می‌شوند را به سه گروه مختلف تقسیم کرد و گفت: «دسته اول کسانی هستند که از فرزندان همین استان هستند و در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند که پرخطرترین گروه هستند. گروه دوم در مکان‌های گردشگری با رعایت پروتکل‌ها استقرار می‌یابند و گروه سوم کسانی که واحد مسکونی دوم دارند که کمترین مراوده را با جمعیت استان دارند و برای بازدید از مراکز تفریحی مراجعه می‌کنند که در آنجا با تراکم جمعیتی مواجه نیستیم.»

معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته شروع محدودیت‌ها از اسفند بود و جامعه هنوز به محدودیت‌ها عادت نکرده بود و افراد اعتقادی به آن نداشتند. تأکید کرد که تاب‌‌آوری جامعه و محدودیت‌هایی که برای جامعه نهادینه شده باید مد نظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار