امام جمعه شهرستان شیروان:

خوش رفتاری با دیگران انسان را بهشتی می کند

شیروان(پانا)- امام جمعه شهرستان شیروان در جمع تعدادی از نمازگزاران آستان مقدس امام زاده غیبی(ع) شهرستان شیروان به تبیین ویژگی های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی پیامبراکرم(ص) پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۷۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
خوش رفتاری با دیگران انسان را بهشتی می کند

به گزارش پانا، حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی گفت: عید مبعث بزرگترین عید بشر و پر خیر و برکت ترین اعیاد در تاریخ است و دین مبین اسلام در این روز به دنیا آمد، لذا این روز، روز جشن تولد و آغاز دین اسلام است.

وی افزود: دین اسلام دین همه خوبی ها، مهربانی ها، ارزش ها و نتیجه تلاش های همه انبیاء الهی است و این دین، به وسیله اخلاق نیک پیامبر اکرم(ص) ترویج داده شده و لذا در تاریخ سراغ نداریم که کسی به ضرب شمشیر پیامبر اسلام(ص) مسلمان شده باشد و ایشان علاوه بر اینکه خیلی مهربان بودند، همه را به مهربانی خداوند و رحمت الهی هم دعوت می کردند.

امام جمعه شهرستان شیروان با بیان اینکه بسیاری از پرونده ها در دادگستری ها به خاطر دعواهای بی مورد خانوادگی و خیابانی است و همچنین برخی از اختلاف های بین زن و شوهرها به خاطر این است که نمی توانند با یکدیگر به مهربانی حرف بزنند، گفت: آدمهای صبور، افرادی خوش اخلاق و آدم‌های بی حوصله، افرادی بد اخلاق هستند و لذا خوش اخلاقی خرج ندارد و پولی هم نمی‌خواهد برای آن پرداخت شود.

تکمیلی با اشاره به برخی از ویژگی های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) مهربان، رئوف، رحمة للعالمین و الگوی تمام عالمیان و بشریت هستند، و ایشان نه تنها با همه مردم و کودکان، بلکه حتی با حیوانات هم خوش اخلاق بودند و لذا آن حضرت می خواهند با اخلاق خوش، راه بهشتی شدن را به همه معرفی کنند.

وی گفت: از حضرت رسول الله(ص) می‌خواهیم ما را یاری کند تا در زندگی منشأ خوبی ها و مهربانی ها به عالَم، فرزندان و خانواده باشیم لذا همه ما وظیفه داریم به حکم اسلام و انسان بودن، به سایر مسلمانان جهان و هر مسلمانی که در هر کجای دنیا نیاز به کمک دارد او را کمک کنیم.

امام جمعه شهرستان شیروان در پایان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: پیامبر اکرم(ص) با دشمنانی که در مقابل دین اسلام می ایستادند محکم و شدید و با دوستان هم خیلی لطیف بودند و لذا انقلاب اسلامی هم نمونه ای از مهربانی و شدت است، مهربانی با دوستان و شدت با دشمنان و با همین نگاه هم پیش می رود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار