افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه توسط خیر ساکن آلمان در تبریز

تبریز(پانا) - مدرسه ۱۲ کلاسه حاج یعقوب آزاد، توسط خیر ساکن آلمان در تبریز افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه توسط خیر ساکن آلمان در تبریز

علیرضا منادی سفیدان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در آئین افتتاح مدرسه حاج یعقوب آزاد با تاکید بر عظمت انسان بیان کرد: ‌خداوند نعمت های زیادی به ما داده است و خود عظمت های زیادی دارد؛ شخصیت انسان عظمت بزرگتری است. با این همه، خداوند متعال در هیچ جای قرآن بر انسان منت نگذاشته است و تنها در بعثت پیامبر به ما منت کرده است.
منادی در ادامه با اشاره به تاریخ آغاز تحصیل در ایران گفت: بشر ۲۰هزار سال پیش قدم به فلات ایران گذاشته است و ۴ هزار سال پیش آریایی ها به ایران وارد شدند و آموزش در ایران شروع شده است.
وی ادامه داد: زمانی که آموزش شروع شده است، فقط مخصوص روحانیون بود که بعدها مختص شاهزاده ها شد و رفته رفته به مردم عادی رسید که بعدها به نظامیه ها و جندی شاپور میرسیم.
منادی ادامه داد : تاریخ به ما نشان داده است که هرکه علم دارد حمله می کند و هرکه علم ندارد به او حمله می شود.
وی با اشاره به سرعت علم گفت: در شرایط تحریم و گرانی امروز این مدرسه ساخته شده و علم از این مدارس آغاز خواهد شد و بعدها دانش آموزان وارد دانشگاه می شوند. ۸۴ سال پیش امیر کبیر را کشتند و امروز فخری زاده را شهید کردند.
منادی با تاکید بر کمک خیرین برای خرید دستگاه های آموزشی گفت: ۳میلیون دانش آموز داریم که گوشی برای تحصیل ندارند و ۵ درصد کل دانش آموزان هم حتی به تلویزیون برای آموزش نیز دسترسی دارند. خیرین در جریان کرونا باید به خرید دستگاه های آموزشی کمک کنند.
وی ضمن اشاره به بودجه سازمان نوسازی مدارس گفت: در بودجه امسال ۱۰ هزار میلیارد به سازمان نوسازی مدارس داده شده است که ۳هزار و پانصد میلیارد از این پول را به خرید دستگاه های آموزش اختصاص داده ایم.
مهدوی، فرماندار تبریز نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با پانا با تشکر از خیر تبریزی ساکن در آلمان گفت: در شهرستان تبریز یک سوم مدارس عمر مفید خود را کرده اند و نیاز به بازسازی دارند و حتی تعدادی از مدارس ما چند شیفته هستند و یا در بعضی از روستاها از کانکس استفاده می کنند که این وضیعت برای شهری مانند تبریز خوب نیست.
مهدوی ادامه داد: از خیرین درخواست داریم تا با مراجعه به سازمان نوسازی مدارس و مناطق بتوانیم از این افراد استفاده کنیم و مشکل فضای آموزشی را حل کنیم.
زینب علمدار مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز نیز در این مراسم گفت: در اکثر کشورهای صنعتی پیشرفته بیشتر اعتبارات خود را به ساخت و ساز مدارس و آموزش تخصیص می دهند و در کشوری مثل ژاپن مردم خانه های کوچک و مدارس بزرگ دارند که نتیجه آن داشتن نیروی انسانی توانمند است.
علمدار ادامه داد: ناحیه ۵ تبریز در استان بیشترین تراکم دانش آموزی به لحاظ مهاجر پذیری و توسعه حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده است که ۴۹ مدرسه دو شیفته و ۴مدرسه یک کلاسه کانکسی دارد.
کاظم انتظار، خیر ملقب به خامچی نماینده حاج یعقوب آزاد و خیر خوش نام تبریزی در آئین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه حاج یعقوب آزاد گفت:خیرین ظرفیت بزرگی دارند و اگر مسئولین بتوانند این خیرین را جذب کنند می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم،همانند مردانی آذر و نوبری که بیمارستان و مدرسه می سازند و نوبری حتی راضی نیست جایی اسمش بیاید.
این خیر تبریزی با بیان اینکه تبریز بخاطر کارهای مردم، شهر اولین ها شده است گفت: از مسئولین می خواهم که از خیرین حمایت کنند و سنگ اندازی نکنند تا خیرین بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار