تمام آحاد جامعه در قبال شهدا مسئولیت دارند

تهران (پانا) - به گفته رییس ستاد کل نیروهای مسلح اگر این حقیقت در تمامی آحاد جامعه و مسوولین که در قبال شهدا مسوولیت دارند، زنده بماند، حفظ و تقدیس گردد و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کردند بهره خواهد برد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تمام آحاد جامعه در قبال شهدا مسئولیت دارند

به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در پیامی روز شهید را تبریک گفت و نوشت: سلام و درود به ارواح مطهر شهدا، آنان که با گذشتن از جان عزیزشان، استقلال، آزادی و عظمت نظام جمهوری اسلامی و عزت و سربلندی برای ملت ایران رقم زدند و بال پرواز در افلاک گشودند.

در پیام سرلشکر باقری آمده است: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، روزی است به بلندای آسمان حقیقت و به عمق دریای معرفت که مشعل‌های پرفروغ بصیرت، مقاومت و آرمان‌گرایی ملت آزاده ایران در آن تجلی یافته تا جهان به این باور برسد که ایران اسلامی از تشعشع پرتو شهدا، زنده و پویاست.

وی در این پیام نوشت: حقیقتا به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و شهدای جبهه مقاومت اسلامی است که امروز، ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بر قله‌های رفیع و منیع افتخار ایستاده و آماده ورود با صلابت در گام دوم انقلاب است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره تاثیرات اجتماعی زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: اگر این حقیقت در تمامی آحاد جامعه و مسوولین که در قبال شهدا مسوولیت دارند، زنده بماند، حفظ و تقدیس گردد و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کردند بهره خواهد برد.

سرلشکر باقری، زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب را به زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا تشبیه کرد و افزود: تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان تاریخ، حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام بهره می‌برد چون کسانی که وارث آن خون بودند مدبرانه‌ترین و شیواترین روش‌ها را برای زنده نگه داشتن این خون به کار بردند.

وی با گرامی داشتن یاد شهدای والامقام و گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن روح ایثار و فرهنگ شهادت وجود نداشته باشد، جامعه‌ای بی روح و رو به زوالی است که هیچ حرکت و جوهره‌ای در آن بروز و ظهور ندارد و این روح ایثار و فرهنگ جهاد و شهادت است که عامل بقا، استقلال، آزادی، پیشرفت، رشد و تعالی جامعه و هراس دشمنان از حمله و تسلط بر کشور می‌شود که به فرموده حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) «شهدا شمع محفل بشریتند» و در کلام گوهربار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست».

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اینجانب ضمن ادای احترام به روح پاک و مطهر تمامی شهدا در عرصه‌های مختلف و ارج نهادن به صبر و شکیبایی خانواده بزرگ آنان، امیدوارم با بهره‌گیری از روش و منش شهدا، شاهد رشد و توسعه و عزت روزافزون میهن اسلامی عزیزمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار