فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی:

شهدا، بهترین معلم های عالم برای خودسازی ما هستند

بجنورد (پانا)- فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش آموزی در محل استانداری گفت شهدا، بهترین معلم های عالم برای خودسازی انسان ها هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شهدا، بهترین معلم های  عالم برای خودسازی ما هستند

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش آموزی با گرامیداشت یاد و خاطرات 3 هزار شهید استان خراسان شمالی و شهدای مدافع حرم، اشاره ای به تاریخچه اردوی راهیان نور کرد و گفت: تفاهم نامه ای بین مقام معظم رهبری و بسیج مستضعفین تحت عنوان راهیان نور جهت آشنایی دانش آموزان با دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت و منعقد شد.

سردار چمن افزود: راهیان نور یک نوع عملیات بزرگ فرهنگی است که با هدف تربیت و افزایش معرفت و مهارت دانش آموزان همراه بوده است. راهیان نور فن آوری است برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و حلقه اتصال نسل دیروز و فرداست.

فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم روایت واقعی ایثارگران تحریف شود، گفت: امسال به دلیل شرایط ویروس کرونا، توفیقی برای دانش آموزان و فرهنگیان فراهم نشد که به سرزمین نور و رحمت و نقطه اتصال زمین و آسمان، شلمچه سفر کنند و از نزدیک با شهیدان راز و نیاز کنند تا در مسیر شهداء ثابت قدم و ادامه دهنده راه شهیدان باشند، اما با همان فن آوری، توفیق در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد فراهم شد.

سردار چمن ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی خراسان شمالی جزء اولین استان در زمینه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بستر شبکه شاد بودند و زمینه بسیاری از فعالیت ها را فراهم کردند. از جمله طرح های شهید بهنام محمدی را دنبال کردند.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند متعال به ما توفیقی عطا کند که در مقابل دشمنان اسلام با دفاع مقدس در تمام عرصه های انقلاب، ایستادگی کنیم و با اجرای راهیان نور، دستمان از دست شهدا جدا نشود.

معاون توسعه و منابع استانداری خراسان شمالی در ادامه گفت: دفاع مقدس عظمت بی نظیری در تاریخ اسلام است و این عظمت نشانگر هنر ما است که دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان نشان داده و به رشته تحریر در آوریم که البته هنوز نتوانسته ایم این عظمت و بزرگی دفاع مقدس را به رشته تحریر درآوریم.

بیگ زاده با اشاره به رشادت های شهیدان اسلام از جمله شهید چمران که در دوران دفاع مقدس تمام معادلات نظامی دشمنان اسلام را بر هم زد، افزود: فرهنگ دلاور مردی ها و رشادت های شهیدان عزیزمان باید به نسل های جوان منتقل شود، زیرا این فرهنگ مملکت ما را بیمه می کند و ما را در مقابل همه توطئه های دشمن سربلند نگه می دارد و در این راستا ما باید با اجرای برنامه های راهیان نور، این امر را محقق سازیم.

خبرنگار پانا :منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار