دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش منطقه 3 حامی ایمنی سازمان آتش نشانی

نهران (پانا) -معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 3 ضمن اشاره به اهمیت شرایط کنونی، بر لزوم آموزش ایمنی به دانش آموزان از مقطع ابتدایی به منظور نهادینه شدن درآنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش منطقه 3 حامی ایمنی سازمان آتش نشانی

دوره مجازی آموزش طرح حامی ایمنی با حضور حداکثری دانش آموزان مقطع ابتدایی منطقه در بستر پیام رسان شاد آغاز شد.

اولین روز اجرای این طرح با حضور فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 3، مریم محمدی؛ کارشناس سلامت و تندرستی، ملکی، سخنگو و مدیر روابط عمومی، هلالی؛ معاون فرهنگی، صائبی، مدیر حوزه مدیرعامل و واقفی، مربی داوطلب سازمان آتش نشانی در کانال شاد به مدیریت منطقه 3 برگزار شد.

در ابتدا یارمحمدی ضمن خیر مقدم به مدیران مدارس و سایر حضارکه به صورت مجازی جلسه را دنبال می کردند و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: از آنجایی که دانش آموزان مقطع ابتدایی با توجه به شور و هیجان کودکانه خود احساس مسوولیت بیشتری نسبت به سایر گروه های سنی دارند، بهتر است آموزشها در این سنین صورت گیرد تا در آنها نهادینه شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود طرح حامیان ایمنی نیز مانند طرح هایی از قبیل همیار پلیس بتواند در انتقال ارزشها از طریق دانش آموزان به خانواده ها موثر باشد. با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و مراسم چهارشنبه سوری نیاز است هشدارهای لازم جهت رعایت نکات ایمنی به دانش آموزان ارائه شود تا به امید خدا امسال حادثه ای در این خصوص نداشته باشیم. با توجه به شرایط کرونا، بیمارستانها و مراکز درمانی محل مراجعه بیماران کرونایی است و امیدوار هستیم که امسال یک مورد مراجعه به بیمارستان در خصوص چهارشنبه پایان سال نداشته باشیم.

در ادامه هلالی بیان کرد: این دوره بصورت مجازی و با شرکت دانش آموزان مدارس سطح منطقه به صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود، دانش آموزان هر هفته با موضوعات مختلف ایمنی از جمله: شناخت ماشین آتش نشانی و اقدامات ضروری در زمان شنیدن آژیر در هنگام عملیات، شناخت و نحوه صحیح تماس با سامانه ۱۲۵، نحوه استفاده صحیح از آسانسور، چگونگی حرکت در آتش سوزی و دود گرفتگی، شناخت شیر هیدرانت آشنا می شوند.

سپس ملکی گفت: پس از پایان این دوره مجازی، آزمونی از شرکت کنندگان گرفته می شود و با حکم سازمان آتش نشانی از این به بعد حامی ایمنی سازمان آتش نشانی می شوند.
وی همچنین افزود: سازمان آتش نشانی آمادگی همکاری جهت آموزش همکاران و دانش آموزان را به صورت مجازی و حضوری دارد.
لازم به ذکر است سازمان آتش نشانی با شعار آموزش تعطیل نمی شود و تهران شهری ایمن برای همه، در ایام کرونا اقدام به برگزاری آموزش های مجازی در همه سطوح برای آگاهی شهروندان کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار