برگزاری نشست خبری اصحاب رسانه با سرپرست فرمانداری شیروان با محوریت انتخابات1400

شیروان(پانا)- نشست خبری اصحاب رسانه با سرپرست فرمانداری و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شیروان، با محوریت انتخابات سال ۱۴۰۰ در محل دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست خبری اصحاب رسانه با سرپرست فرمانداری شیروان با محوریت انتخابات1400

سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان با بیان تبریک فرارسیدن مبعث آخرین پیامبر آسمانی(ص) گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، وجود بیماری کرونا و توطئه های بی شمار از سوی دشمنان داخلی و خارجی، انتخابات بسیار مهمی را در پیش رو داریم، بنابراین با توجه به موارد اشاره شده این انتخابات می تواند برای کشور خیلی با اهمیت باشد.

علی ذوالفقاری افزود: همه باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری با دست در دست یکدیگر قرار دادن، آن را محقق و انتخاباتی را که در خور و شأن نظام جمهوری اسلامی ایران، استان و شهرستان است برگزار کنیم.

وی گفت: هرچه مشارکت مردم در انتخابات سال 1400 افزایش پیدا کند این حضور حداکثری می تواند پشتوانه ای برای نظام و اعتباری در حوزه بین الملل و مقبولیتی خوب در بین کشورهای جهان برای ما باشد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شیروان از تشکیل ستاد برگزاری انتخابات سال 1400 در این شهرستان همراه با ایجاد کمیته های امنیتی، فناوری، پشتیبانی، استعلام، حراست، حقوقی و بهداشتی خبر داد و افزود: سیستم های مورد نیاز جهت برگزاری انتخابات سال 1400 پیش بینی و فراهم شده است و از ۲۵ مراحل فرآیند رأی گیری ۲۴ مورد آن به صورت سیستمی و مکانیزه است و فقط شمارش آرا است که به صورت دستی شمارش خواهد شد.

ذوالفقاری گفت: کاندیداها می‌توانند با نصب اپلیکیشن مخصوص، یا از طریق سیستم رایانه، و همچنین به صورت حضور در دفاتر پیشخوان و یا فرمانداری و بخشداری ها ثبت نام اولیه را انجام داده و با دریافت کد رهگیری به ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری و بخشداری ها جهت تکمیل فرایند ثبت نام مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبین جهت ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر می توانند از تاریخ بیستم تا بیست و ششم اسفندماه سال جاری (به مدت ۷ روز)، و انتخابات شوراهای اسلامی روستا از شانزدهم تا بیست و دوم فروردین ماه سال آینده (به مدت ۷ روز) در بخشداری ها و همچنین انتخابات ریاست جمهوری از بیست و یکم تا بیست و پنجم اردیبهشت سال 1400 (به مدت ۵ روز) از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان با اشاره به اینکه ابلاغ و شرح وظایف جهت عوامل اجرایی برگزاری انتخابات 1400 صادر شده است گفت: همه عوامل اجرایی در حوزه برگزاری انتخابات باید بی‌طرف و مستقل باشند و به خاطر دنیای دیگران، نباید آخرت خود را به خطر بیاندازند و الحمدلله عوامل اجرایی تا الان هم ثابت کرده اند که در این موارد اشاره شده دخالت نداشته و نخواهند داشت.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شیروان از برگزاری نشست های مشترک با دوستان هیئت نظارت و بازرسی این شهرستان خبر داد و افزود: در این جلسه ها تمام موارد لازم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و تایید عوامل اجرایی، نظارت، شفافیت، امانت و صیانت از قانون برای همه ما بسیار مهم است و ما باید امین مردم باشیم و از آرای آنان صیانت کنیم چرا که این وظیفه ما است و باید فی نفسه و بالذات، آن را انجام دهیم.

ذوالفقاری گفت: در برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان با احتساب ۱۰ درصد اضافه نسبت به دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است که از این تعداد 174 شعبه اخذ رأی در شهر شیروان و بخش مرکزی و ۳۲ شعبه اخذ رأی در بخش سرحد و ۲۹ شعبه اخذ رأی نیز در شهر قوشخانه در نظر گرفته شده است.

وی تبلیغات زودهنگام را به عنوان یکی از مسائل و مشکلات در همه انتخابات از طرف برخی داوطلبین اعلام کرد و افزود: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی، توسط داوطلبین انتخابات تخلف محسوب می‌شود و به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان از داوطلبین شرکت در انتخابات خواستار شد تا هرچه سریعتر گواهی عدم سوء پیشینه خود را از فرمانداری و بخشداری ها دریافت کرده و به روزهای پایان مهلت قانونی آن واگذار نکنند.

ذوالفقاری با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۹۹ نفر در کل شهرستان گواهی عدم سوء پیشینه خود را دریافت کرده اند گفت: داوطلبان جهت ثبت نام در انتخابات سال 1400 مدارک گواهی عدم سوء پیشینه، شناسنامه، عکس سه در چهار، کارت پایان خدمت، برگ استعفا در صورت داشتن مسئولیت های اداری مطرح شده در اساسنامه انتخابات و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شیروان از همکاری حدود ۴۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارت، کاربران، بازرسان، نیروهای انتظامی و خدماتی در اجرای این دوره از انتخابات خبر داد و افزود: در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال 1400 اصحاب رسانه و صدا و سیما می توانند نقش آفرین باشند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار