در آیین جشن نیکوکاری پایلوت کشوری

مجتبی ولی پوری: گره گشایی و کمک رسانی به دیگران عبادت است

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم جشن نیکوکاری؛ کار خیر و رفع نیازمندی از دیگران را بهترین کارها برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی ولی پوری: گره گشایی و کمک رسانی به دیگران عبادت است

همزمان با هفته احسان و نیکوکاری و در آستانه سال نو؛ مراسم جشن نیکوکاری صبح امروز با شعار عیدی برای همه با حضور مجتبی ولی پوری؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، دهرویه؛ معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، نادیا دواری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ٧، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، کمیته امداد و دانش آموزان پیشتاز؛ با هدف یاری دانش آموزان بی بضاعت شهر تهران در مدرسه شهید شعبانی منطقه ٧ برگزار شد.

در این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت ایام و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هفتم شیعیان؛ امام موسی کاظم(ع) با اشاره به این حدیث از ایشان که: خداوند در روی زمین بندگانی دارد که بر تامین نیازهای مردم تلاش می کنند؛ اینان در روز قیامت در امان هستند، گفت: خوشا به حال کسانی که در کار خیر و یاری دیگران پیش قدم هستند چرا که گره گشایی از مردم و رفع نیاز آن ها بهترین کارها و عبادات است.

ولی پوری افزود: در مکتب دینی ما گره گشایی و کمک‌رسانی بسیار زیاد سفارش شده است که از بهترین کارهای انسانی و اجتماعی نیز به حساب می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت های سال قبل گفت: سال های گذشته این مراسم به صورت حضوری و گسترده برگزار می شد که سال قبل ٢ میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شد و میان دانش آموزان بی بضاعت شهر تهران توزیع شد.

ولی پوری ضمن تشکر از همکاری کمیته امداد خمینی(ره) و دانش آموزان و اولیا افزود: اکنون در شهر تهران ١۵٠٠٠ دانش آموز بی‌بضاعت هستند که برای تامین هزینه‌های زندگی دچار سختی هستند و بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از نیازهای اقتصادی است که اگر توجه ما به این امر باشد؛ می توانیم با کمک رسانی و اجرای این مراسم از این آسیب ها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امسال کمک ها به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می شود افزود: کمک های حضوری در مدارس جمع آوری می‌شوند و برای کمک های غیرحضوری؛ شماره کارتی در شبکه شاد اعلام شده است که همه خیران می توانند کمک های خود را تا تاریخ ٢۵ اسفند ماه جاری ارسال کنند.

ولی پوری در پایان خطاب به مسئولان مدارس و مناطق گفت: در هر مدرسه، اولویت دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه باشد و امیدوارم که خداوند این قدم های کوچک همه ما را بزرگ حساب کند و به برکت این روز بزرگ همه ما مورد عفو خداوند قرار گیریم.

شایان یادآوری است؛ این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت پایلوت کشوری برگزار و در بستر شبکه شاد پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار