اکبر خورشیدی فر در گفت‌وگو با پانا

وزنه‌برداری زنان در ایران نوپاست؛ در ۱۴۰۰ خبرهای خوبی از این رشته می‌شنوید

۴ نفر اول وزنه‌برداری زنان جهان از آسیا هستند/ کسب مدال برای وزنه‌برداری زنان ایران دشوار است

تهران (پانا) - مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با تاکید بر اینکه کسب مدال در وزنه‌برداری زنان آسیا دشوار شده، ابراز امیدواری کرد که با روند در پیش گرفته می‌توان به آینده این رشته در بین زنان ایران امیدوار بود.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
وزنه‌برداری زنان در ایران نوپاست؛ در ۱۴۰۰ خبرهای خوبی از این رشته می‌شنوید

اکبر خورشیدی‌فر در گفت‌وگو با پانا، درباره اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: « مرحله جدید اردوی تیم ملی وزنه‌برداری زنان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده و با وجود بحران کرونا خوشبختانه شرایط خوب و امیدوار کننده است. الهام حسینی با توجه به عمل جراحی که داشت نتوانسته در مرحله قبلی اردو حضور داشته باشد، اما با هماهنگی پزشکش در این مرحله حاضر شد و در کنار بچه‌ها تمرین می‌کند، هر چند که هنوز باید خیلی محتاط باشد تا خدای نکرده اتفاقی بدی نیفتاد. »

وی ادامه داد: « اواخر فروردین ماه مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان برگزار می‌شود،این رقابت‌ها گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود بنابراین اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد، ملی‌پوشان هم برای حضور در آن مسابقات سخت تلاش می‌کنند البته کار واقعا سخت است چرا که الان کشورهای آسیایی در وزنه‌برداری بانوان پیشتاز شده‌اند و نفرات اول تا چهارم جهان از آسیا هستند بنابراین رقابت با آن‌ها خیلی سخت است. »

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان تاکید کرد: « ما تلاش می‌کنیم در بین ۶ تیم اول آسیا باشیم، اما همانطور که گفتم این رقابت‌ها به دلیل گزینشی المپیک بسیار سخت است و دست کمی از قهرمانی جهان ندارد،همه کشورها برای کسب امتیاز و سهمیه در این مسابقات شرکت می‌کنند و ما هم نیم نگاهی به گزینشی المپیک خواهیم داشت. »

خورشیدی‌فر با بیان اینکه وزنه‌برداری بانوان رشته‌ای نوپاست، اظهار کرد: « وزنه‌برداری بانوان در ایران هنوز نوپاست و زمان می‌برد تا جا بیفتد، هر چند که در این مدت واقعا استعدادهای خوبی در این رشته کشف شد. قطعا با حمایت‌هایی که فدراسیون وزنه‌برداری دارد، در سال ۱۴۰۰ خبرهای خوبی از این رشته می‌شنوید. در این مدت زنان وزنه‌بردار رشد خوبی داشتند. امیدواریم بتوانیم وزنه‌برداری زنان را در سطح جهان مطرح کنیم. »

وی با اشاره به اینکه رسیدن به مدال در وزنه‌برداری زمان می‌خواهد، تصریح کرد: « استعداد و علاقه در بین زنان وزنه‌بردار زیاد است و آنها پشتکار زیادی دارند و این مساله در اردو هم موثر واقع شده است. اما مدال‌آوری در آسیا واقعا دشوار است چرا که بیشتر کشورها در این رشته حرف برای گفتن دارد، با توجه به علاقه و پشتکار بانوان وزنه‌بردار من به این رشته بسیار امیدوارم. »

وی در پایان در مورد اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان اظهار کرد: « در تعطیلات عید چند روزی ملی‌پوشان استراحت خواهند داشت و دوباره اردوها را از سر می‌گیریم تا برای مسابقات ازبکستان آماده باشیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار