حاجی میرزایی: یادگیری نقطه عزیمت تحولات پایدار در کشور است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر یادگیری به عنوان نقطه عزیمت تحولات پایدار در کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: یادگیری نقطه عزیمت تحولات پایدار در کشور است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری تبریز گفت: پیشرفت و تعالی از دغدغه های اساسی همه کشورهاست و یک حکمرانی مطلوب و شایسته، فراتر از درک جلوه های آشکار، درک جلوه های نهان را نیز دارا است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در پایداری، شرف و استقلال جامعه، عنصری که بسیار تاثیر گذار، کیفیت آدم ها و یادگیری اصلی ترین عنصر شکل دهنده تمدن کشور هاست که کمیت و کیفیت جامعه به آن وابسته است.

وی افزود: نقطه عزیمت همه تحولات پایدار ، جریان یادگیری است و کاری شریف تر و مهم تر از توسعه فهم در جامعه وجود ندارد و این حوزه به قدرى خطیر است که خداوند پیامبران را برای آن فرستاده است.

حاجی میرزایی با بیان این که فهم انسان هاست که مهم ترین عنصر براى پایدارى یک جامعه است، تاکید کرد: استان براى نیل به پیشرفت و توسعه پایدار باید موضوع آموزش و پرورش را در صدر اولویت خود قرار دهد.

وی از شوراى آموزش و پرورش به مثابه تنه درختی که همه شاخه ها از آن شکل می گیرد یاد کرد و ادامه داد: ما در شوراى آموزش و پرورش مأموریت هایمان یکی است و باید این مأموریت ها را در یک راستا قرار دهیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در برابر بزرگ ترین چالش قرن قرار گرفته است و مسیر رسیدن به مقصد کاملاً دچار تغییر و تحول شده است.

وی گفت: وقفه در آموزش و پرورش به راحتی قابل جبران نیست؛ بنابرین این نهاد روش های مختلفی را براى دسترسی دانش آموزان به عدالت آموزشی طراحی، تدوین و اجرا می کند.

وی ابراز داشت: محتوای تمامی دروس از سوی معلمان بسیار توانمند، تولید شده و از طریق شبکه شاد، در اختیار دانش آموزان قرار داده شده که گام مهمی در ایجاد فرصت های برابر آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه و توسعه هنرستان ها یکی از عرصه هایی است که نیاز به ورود شوراى آموزش و پرورش دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: توجه به منزلت معلمان از دغدغه های اساسی و اولویت های این وزارتخانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار