حاجی میرزایی خبر داد

ایجاد بخش «گفت‌وگو با وزیر» در شبکه شاد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با معلمان منتخب استان آذربایجان شرقی در تبریز از ایجاد بخش ویژه‌ای در شبکه شاد با عنوان «گفت‌وگو با وزیر» خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد بخش «گفت‌وگو با وزیر» در شبکه شاد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست با معلمان منتخب استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز، با تبریک بعثت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: اعتلای روح و روان و پیشرفت جامعه، در سایه همت معلمان ممکن می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش، معلمان را جزو ممتازترین و برجسته‌ترین اقشار جامعه و گروه‌های مرجع و مورد اعتماد و احترام جامعه برشمرد و افزود: نقشی که معلمان ایفا می‌کنند سازگارترین و هماهنگ‌ترین نقش با فلسفه خلقت است.

وی با بیان این که مسئول آگاهی و یادگیری و توانمندسازی جامعه، معلمان هستند تا مردم را برای زندگی بهتر تجهیز کنند، تأکید کرد: شغل معلمی، غنی‌ترین و پربارترین شغل جامعه است .

حاجی میرزایی در ادامه تصریح کرد: معلمان مسئولیت پرورش انسان را بر عهده دارند؛ این یک ارزش و شرافت ذاتی است.

وی ادامه داد: همه پیشرفت‌ها و دستاوردها، متکی بر انسان و پیشرفت و تربیت انسان، مرهون نقش آفرینی معلمان است.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: معلمی موهبت الهی است و نقش معلم در دوران شکل گیری رفتار و شخصیت انسان در تمام عمر انسان ماندگار است.

وی با بیان این که نظام آموزشی، امروزه در معرض یک بحران جهانی قرارگرفته و موضوع مأموریت معلمان و فلسفه وجودی ما با چالش رو به رو شده و فرآیندها و روش‌های گذشته، کارایی خود را از دست داده اند، افزود: ویژگی و قابلیت معلمان در عصر جدید، مورد داوری همه جانبه قرار گرفته و ظرفیت‌های بروز و ظهور استعدادهای معلمان، فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که جامعه توانمند را جامعه‌ای دانست که در شرایط بحران، به سرعت موقعیت خود را پیدا و نقش آفرینی می‌کند، افزود: ما افتخار می‌کنیم که مسئولیت پذیری و تطابق با شرایط کرونایی معلمان زبان زد شده و کارکردهای تعلیم و تربیت تحت تاثیر شیوه‌های نوین قرار گرفته و تلاش ما باید در راستای خلق جلوه‌ها و روش‌های جدید باشد.

وی اضافه کرد: مقصد ما تربیت دانش آموزان برای زندگی عزتمند و توانمند در جامعه است که این مقصد بیش از پیش مورد مخاطره قرار گرفته است.

حاجی میرزایی با بیان این‌که مهمترین مسئله آموزش و پرورش نیروی انسانی و عنصر بی‌بدیل نظام تعلیم و تربیت معلم است، تصریح کرد: امنیت، آرامش و معیشت معلم برای ما اهمیت بسیاری دارد؛ بنابرین درصدد اجرایی کردن رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار آنان برای افزایش انگیزش و آرامش هستیم .

وی بنیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بر منابع انسانی دانست و افزود: اگر منابع انسانی متعهد در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم مسیر اجرایی‌سازی سند را طی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در تعیین تکلیف نیروها و جذب نیروی انسانی با کیفیت، پیشتاز بودیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها یک مسیر برای جذب و استخدام به آموزش و پرورش تصویب کردیم و آن هم از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان است.

وی در این نشست از ایجاد قسمت ویژه‌ای در شبکه شاد با عنوان «گفت‌وگو با وزیر» خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار