آیین اختتامیه دومین دوره طرح ملی «لاله‌های روشن» به میزبانی مازندران برگزار شد

ساری (پانا) - آیین اختتامیه دومین دوره طرح ملی «لاله‌های روشن» به میزبانی مازندران و با حضور ویدئوکنفرانسی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه دومین دوره طرح ملی «لاله‌های روشن» به میزبانی مازندران برگزار شد

طرح ۲۰۰۰ شهید ۲۰۰۰ یادواره در ۲۰۰۰ مدرسه از سال ۹۳ به ابتکار آموزش و پرورش مازندران تا سال ۹۳ اجرا شد و سپس با پیشنهاد به وزارتخانه و مورد قبول واقع شدن به طرح ملی «لاله‌های روشن» تبدیل و امسال برای دومین سال متوالی برگزار شد.
امروز آیین اختتامیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن به میزبانی مازندران با حضور ویدئوکنفرانسی سایر استان‌ها در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد.

علی‌رضا سعدی‌پور در این آیین با بیان اینکه این طرح برای بزرگداشت ۴۰ هزار دانش‌آموز و فرهنگی شهید در ۴۰ هزار مدرسه به اجرا درآمده است، گفت: «امسال با توجه به شرایط موجود به واسطه شیوع ویروس کرونا، این طرح در بستر فضای مجازی اجرا و اختتامیه آن نیز به صورت ویدئوکنفرانسی در حال اجراست.»

او شناسایی و معرفی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی به نسل جدید، آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا و بهره‌گیری از اهداف تربیتی آن، زنده نگه داشتن یاد و خاطره تمامی شهدا و تکریم آنان، یکپارچه سازی برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس را از اهداف طرح ملی لاله‌های روشن برشمرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران اجرای این طرح در فضای مجازی را دارای ویژگی‌های جدیدی دانست. «فرهنگ‌سازی مستمر در طول سال تحصیلی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، یکپارچه سازی فعالیت‌های موازی و ایجاد ظرفیت‌های مشترک در بستر فضای مجازی از سوی نهادهای مختلف به ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی و مشارکت پرشور دانش‌آموزان در این طرح از جمله ویژگی‌های قابل توجه اجرای طرح در شبکه شاد است.»

سعدی‌پور از راه‌اندازی سایت تخصصی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی خبر داد و گفت: «همچنین نشان و لوگوی ثابت برای این طرح طراحی خواهد شد و المان یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در محوطه تمامی اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها نصب خواهد شد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز با یادآوری اینکه امروز ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید فرهنگی ناظر بر فعالیت‌ها و تلاش‌هایشان در ادامه مسیر شهادت هستند، تأکید کرد که با اجرای طرح ملی لاله‌های روشن، ۱۵ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون فرهنگی و ۳۰ میلیون اولیا با شهدا و سیره آن‌ها آشنا می‌شوند.

او با بیان اینکه برای تربیت دانش‌آموزان الگویی بهتر از شهدا نیست، گفت: «فرزندان ما به ارتباط با خانواده‌های شهدا و شناخت آن‌ها نیاز دارند‌.»

رمضانی به مصوبه آیین‌نامه اردوها مبنی بر توجه به بازدید از مقبره شهدا اشاره کرد و از مدیران کل آموزش و پرورش خواست به آن توجه کنند.»

در پایان این آیین از دانش‌آموزان و مدارس برتر در اجرای دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن تجلیل شد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار