اقتدار و محبت، شروط اصلی موفقیت تربیتی

شهرری(پانا)- به گفته مشاور آموزش خانواده، اقتدار و انضباط به همراه محبت و همراهی با فرزندان، شروط اصلی آموزش پایبندی به قانون در آنها است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار و محبت، شروط اصلی موفقیت تربیتی

لیلا سلیقه‌دار، مشاور آموزش خانواده، معتقد است در شرایطی که مادر تا نیمه‌های شب مشغول وب‌گردی‌های به قول خودش بی‌اساس است و پدر هر از گاهی فریادی می‌زند و قانونی صادر می‌کند و بعد هم به فراموشی می‌سپارد، فرزند به قانون پایبند نیست.
اگر مادر و پدر، پایبندی برای شرکت در وبینارهای آموزش خانواده که از سوی مدرسه تعیین می‌شود ندارند و اغلب انجام امور پر صدا در منزل همزمان با برگزاری کلاس‌های مدرسه فرزند است؛ یا سفرهای هوسانه ناگهانی هم‌زمان با کلاس فرزند محقق می‌شود و برای آرامش نزاع درونی خودشان می‌گویند: مهم نیست، توی راه گوش می‌کنی، ثبات قدم و انضباط، در فرزندان نابود خواهد شد.
او تاکید کرد: در خانواده‌ای که درست موقع برگزاری آموزش مدرسه، فلان خرید واجب می‌شود و ولی می‌گوید نگران نباش، غیبتت را اطلاع دادم، بعدا فیلم کلاس را می‌بینی! نباید انتظار داشت که همین ولی شکایت کند که چرا فرزندش به قانون پایبند نیست!
سلیقه‌دار، معتقد است که احترام همه افراد خانواده به قوانین منزل، تقسیم‌کار بین افراد خانواده و رعایت انضباط در کنار محبت و مهر اعضای خانواده به یکدیگر شروط اصلی آموزش صحیح پایبندی به قوانین در فرزند و الگو‌برداری هوشمندانه او در زندگی آینده خواهد بود.


خبرنگار:سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار