مدافعان سلامت؛ فرشتگان فداکاری

مشهد(پانا) - ‌ پرستار بخش فیلد کرونای بیمارستان شریعتی مشهد مقدس، خوب شدن حال بیماران کرونایی و دیدن شادی در چهره آنان را، بزرگترین و بهترین پاداش الهی می داند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدافعان سلامت؛ فرشتگان فداکاری

لیلی سوزنی پرستار بخش فیلد کرونای بیمارستان شریعتی مشهد مقدس در گفت و گو با پانا اظهار کرد: من در آغاز سال جدید بهترین ها را برای مردم کشورم از خدا می خواهم. سال بسیار سختی را کادر درمان و مردم عزیز تجربه کردند. در کنار آن درس های بسیار زیادی را آموختیم به نظر من امید اولین گام در درمان بیماران کرونایی است. دل نگرانی های کادر درمان فقط به خاطر خود مردم است اگر مردم عزیز تمام توصیه ها را گوش دهند، قطعا سال خوبی را در کنار هم آغاز خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اکنون وضعیت پرستاران به مراتب سخت تر از کادر پزشکی است. نیروهای پرستاری در عین حال که وقت بیشتری را در کنار بیماران سپری می کنند، در مقابل از مزایای کمتری برخوردار هستند و همین مسئله، قدری همکاران ما را رنج می دهد.
وی گفت: سختی کار بخش درمان علاوه بر مواجه بودن با درد و رنج بیماران، تحمل لباس ها و ماسک محافظ، با وجود گرمای هوا بسیار طاقت فرساست.
این پرستار فداکار از فوت درد ناک مردم کشورش در اثر این ویروس بسیار ناراحت بود آن را سخت ترین تجربه دوران خدمتی خود دانست وگفت: جانباختن بیماران بر اثر این ویروس بدترین اتفاق است تا کنون با آن مواجه شده ام شرایطی که امیدوارم هیچ کس دچارش نشود.
وی گفت: دیدار بیمارانی که در مقابل به سختی نفس می کشند و جان می دهند و من نمی توانم کاری برایشان انجام دهم سخت است. این ویروس تمام قسمت های بدن را درگیر می کند، به خصوص ریه ها را به طور قطعی تحت تاثیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: مردم باید تقویت سیستم بدنی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را برای جلوگیری از این بیماری بسیار جدی بگیرند. متاسفانه بعضی از افراد این بیماری را جدی نمی گیرند، در حالی که در یک ماه گذشته ما پرستاران شاهد بستری شدن تعداد بالای بیماران کرونایی با حال وخیم بوده ایم.

خبرنگار: مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار