بحری‌زاده: تشکیلات جدید پیشتازان تشکیلاتی بومی، ایرانی و اسلامی است

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی جزئیاتی از طرح بازمهندسی‌شده تشکیلات پیشتازان را برای مجامع اعضا و مربیان پیشتاز تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: تشکیلات جدید پیشتازان تشکیلاتی بومی، ایرانی و اسلامی است

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در نشست هم‌اندیشی و توجیهی مجامع اعضا و مربیان پیشتازان با موضوع «بازمهندسی تشکیلات پیشتازان» که صبح امروز یک‌شنبه ۱۷ اسفندماه ۹۹ در سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد، ضمن ادای احترام به ارواح مطهر امام (ره) و شهدا، با نقل قولی از شهید حاج قاسم سلیمانی درباره اهمیت التزام به ولایت، اظهار کرد: در طی این سال‌ها تلاش کردیم در جهت تعالی و افزایش شادی و نشاط در دانش‌آموزان گام برداریم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: در ادامه یک کمیته چهارنفره برای بازمهندسی شکل گرفت و جلسات فشرده ای در پی آن برگزار شد. از تیرماه سال ۹۹ که نخستین جلسه ما برگزار شد، ۵۴ جلسه با صرف 1080 نفرساعت تشکیل شد که حاصل آن طرح بازمهندسی تشکیلات بود.

وی درباره ارائه نسخه بازطراحی شده فعالیت پیشتازان گفت: اولین تصویر از طرح بازمهندسی را قبل از شهریورماه 99 ارائه کردیم که تصویر کلی از تشکیلات بود. سپس وارد جزئیات هرحوزه شامل تشکیلات، نشان‌ها، نمادها و فعالیت‌ها شدیم. در ادامه در نشستی که با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان داشتیم نسخه بازمهندسی را ارائه دادیم. در آن نشست کلیات کار را به تصویب رساندیم و وزیر از ما اصلاحاتی را خواستار شد سپس بعد از اعمال اصلاحات، در ۳۰ دی ماه مراسم رونمایی طرح بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان برگزار شد.

بحری‌زاده درباره استلزامات و بنیادهای فکری طرح جدید پیشتازان گفت: لزوم بازمهندسی هر تشکیلات بعد از گذشت مدت مشخصی از حیات آن، وجود دو سند بالادستی یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب بعد از گذشت ۲۱ سال از فعالیت پیشتازان، ضرورت بازمهندسی در این تشکیلات را ایجاب کرد و ما امروز ما یک تشکیلاتی بومی، ایرانی و اسلامی داریم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در ادامه به ارائه جزئیات نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان در ۷ فصل پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر سال تحصیلی آینده بتوانیم الگوی پیاده‌سازی بازمهندسی را آماده کنیم، اجرای آن را آغاز می‌کنیم، ما برای اجرایی شدن این طرح به فکر و اندیشه شما نیاز داریم تا با مدد خرد جمعی گام‌های بلندی در اجرای این طرح برداریم. ما در ادامه نسخه آزمایشی طرح را اجرایی می‌کنیم و در صورت گرفتن پاسخ مناسب برای اجرای عمومی طرح اقدام خواهیم کرد.

در ادامه این نشست اعضای مجامع دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز به بیان دیدگاه‌های خود در این طرح پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار