مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا

مشکلات فوتبال ایران به حدی زیاد است که نمی‌توان به آینده امیدوار بود

تهران (پانا) - مدرس بین‌المللی کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است با وجود مجموعه مشکلاتی که در فوتبال ایران وجود دارد، نمی‌توان چندان به آینده این رشته امیدوار بود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات فوتبال ایران به حدی زیاد است که نمی‌توان به آینده امیدوار بود

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: « حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال به لحاظ اینکه یک چهره فوتبالی بود جذابیت مجمع را بالا برده بود، اما هم علی کریمی و هم فوتبالی‌ها می‌دانستند که او در این مجمع رای نمی‌آورد به خاطر اینکه معمولاً اعضای مجمع به دنبال لابی کردن هستند و فردی مثل علی کریمی نمی‌تواند در این شرایط برنده باشد. »

وی ادامه داد: « علی کریمی یک شخصیت بزرگ در فوتبال ایران است، همانطور که گفتم او با لابی‌گری هیچ ارتباطی ندارد و به شخصیت خود متکی است و وقتی هم وارد این چالش شد از قبل همه می‌دانستند با توجه به شخصیت او بعید است در این میدان پیروز شود، البته من خوشحال شدم که علی کریمی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب نشد به این خاطر که به صلاحش نبود و حضورش در این پست ممکن بود چهره او را خدشه‌دار کند. علی کریمی وارد این بازی شد تا مسئولان به مردم و AFC بگویند که یک شخص فوتبالی به انتخابات ورود کرده اما رای نیاورده است. »

اقبالی تاکید کرد: « زمانی یک فرد فوتبالی می‌تواند در انتخابات رای بیاورد که مدیران ورزش از او حمایت کنند. در مجمع فدراسیون فوتبال ۷۸ مدیر ورزشی به علی کریمی پشت کردند و تنها ۹ نفر خواهان حضور او شدند. این نشان می‌دهد که خود فوتبال‌ها هم به دنبال مسائل دیگری هستند و یک فردی از خانواده فوتبال برای آنها پذیرفته شده نیست. »

وی در مورد انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: « من فکر می‌کردم کیومرث هاشمی در انتخابات پیروز میدان شود که این اتفاق نیفتاد. اعتقاد داشتم که او نمی‌تواند برای فدراسیون فوتبال کاری انجام دهد از عدم انتخابش خوشحال هستم اما درمورد عزیزی‌خادم شناخت زیادی ندارم و تنها می‌دانم که در دکترا تحصیل می‌کند و در گذشته عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بوده است با این حال امیدوارم با برنامه جلو آمده باشد به این خاطر که وضعیت فوتبال ما خیلی امیدوار کننده نیست. »

این مدرس بین‌المللی AFC اظهار کرد: « البته از نظر من فرقی بین عزیزی‌ خادم و کیومرث هاشمی نیست به هر حال این قابل پیش بینی بود که فردی در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال را می آورند که نزدیک به وزارت ورزش باشند، کیومرث هاشمی از این لحاظ که پیش از این در ورزش بوده و امتحان خود را پس داده بود، اما عزیزی خادم یک مدیر جوان است و باید ببینیم در ادامه ریاست‌اش چه عملکردی خواهد داشت. »

وی ادامه داد: « هر چند که مشکلات فدراسیون فوتبال به قدری زیاد است که من خیلی به حل کردن مشکلات و رسیدن به یک جایگاه قابل قبول و در مجموع آینده فوتبال ایران خوشبین نیستم. در فوتبال ما مشکلات فرهنگی بسیار زیادی وجود دارد؛ مشکلاتی مثل حق پخش تلویزیونی هنوز حل و فصل نشده است. اکثر باشگاه‌ها ورشکسته و بدهکار هستند و اگر بخواهند به بخش خصوصی واگذار شود، اسپانسر ندارند. »

مدرس بین‌‍المللی AFC در پایان گفت: « در واقع باشگاه‌ها به ظاهر مستقل هستند اما از دولت کمک می‌گیرد و تمامی این مسائل فوتبال ما را دچار چالش کرده است.از همه مهمتر بحث بدهی ویلموتس است که من بعید می‌دانم فدراسیون بتواند از پس آن بر آید البته همان طور که گفتم من دوست ندارم قضاوت کنم و امیدوارم در آینده شرایط فوتبال به نفع ما باشد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار