فردا ۴ پروژه صنعت آب و برق در استان یزد افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان در استان یزد با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر نیرو در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فردا ۴ پروژه صنعت آب و برق در استان یزد افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته #الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ امسال آغاز کرد. این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند. در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که حسن روحانی رییس‌جمهوری، دهم تیر امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

اکنون و براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری و رضا اردکانیان، وزیر نیرو فردا چهار پروژه صنعت آب و برق را در استان یزد به بهره‌برداری خواهند رساند. از چهار پروژه آماده افتتاح، سه پروژه تامین آب در شهرستان‌های هرات، میبد و اردکان و یک پروژه برقی در شهرستان ابرکوه قرار دارد.

یکی از پروژه‌های آماده افتتاح، سد مخزنی خوانسار (هرات) با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، از نوع خاکی با هسته رسی است که ۴ هزار و ۲۳ میلیون مترمکعب ظرفیت مخزن و ۵۵ متر ارتفاع دارد.

این سد برای تخصیص آب استان یزد به میزان دو میلیون متر مکعب در بخش شرب، یک میلیون مترمکعب بخش صنعت و ۶.۴ میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و حقابه زیست محیطی آماده در نظر گرفته شده است.

پروژه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی مرور در شهرستان میبد با حجم بتن‌ریزی ۸۶۱۵ مترمکعب و حجم آرماتور ۷۲۰ تن یکی از مخازن طرح پایداری تامین آب شرب از مجموع ۱۱۰ هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت است که با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

قطعه اول و دوم خط آبرسانی شهرهای میبد و اردکان نیز سومین پروژه آماده افتتاح است که با مرمت خط اصلی آبرسانی به میبد و اردکان از خط انتقال آب به استان یزد شامل دو باب مخزن هزار متر مکعبی و اجرای خط انتقال به طول ۴.۹ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

پروژه خط ۲۳۰ کیلوولت ابرکوه_ اسمالون تنها پروژه برقی در استان یزد است که با طول خط ۸۹.۲ کیلومتر دو مداره و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای برق‌رسانی به معادن منطقه اسمالون، افزایش قابلیت اطمینان شبکه از طریق رینگ شبکه شهرستان‌های ابرکوه و خاتم و تامین برق صنایع و معادن منطقه افتتاح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار