کاشت درخت به یاد شهدا درمدارس منطقه ۱۷

تهران(پانا)- پویش کاشت نهال ایثار به نیابت شهدا در هفته درختکاری در مدارس منطقه در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کاشت درخت به یاد شهدا درمدارس منطقه ۱۷

جلال خسروی؛ مدیر دبستان شاهد تهرانی مقدم، از کاشت نهال ایثار به نیت 4000 شهید دارالشهداری شهر تهران توسط دانش آموزان این مدرسه خبر داد و گفت: این طرح معنوی و فرهنگی یادگاری از کاشت نخلستان و باغ ها توسط انبیا و مخصوصا اهمیتی که حضرت علی (ع) به درختکاری می دادند، است. کاشتن درخت به نیت شهدای عزیز به معنای زنده بودن یاد، خاطره و منش این شهیدان در مدارس و بین دانش آموزان عزیز بوده و همچنان ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه ما در حال رشد است.
در این مراسم فرزندان شهیدان عزیزاله علیزاده و سعید قاسمی به همراه ماردان خود کاشت نهال را در محوطه مدرسه به نیابت از همه شهدا و پدران والامقام شهید خود، انجام دادند.

طاهره پور محمود؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه به همراه مصطفی عرب، کارشناس تربیت بدنی و زینب محمدی، کارشناس فرهنگی هنری در مراسم کاشت نهال به نیابت از شهدا، در دبستان شاهد شهید تهرانی مقدم شرکت کردند.
وی با حضور در دبستان شاهد شهید تهرانی مقدم به یاد شهیدان عزیزاله علیزاده و سعید قاسمی ضمن کاشت نهال، در مراسم کاشت نهال توسط فرزندان عزیز شهدای گرانقدر در محوطه مدرسه به نیابت از همه شهدا و پدران والامقام شهید خود، شرکت کرد و ضمن قدردانی از مدیر محترم مدرسه و سایر همکاران پرتلاش این دبستان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا از ضروریات جامعه فعلی ما است و لازم است با مرتبط کردن یاد و خاطره شهیدان عزیز با تمامی اتفاقات روز، سبک زندگی و فرهنگ ایثار و مقاومت شهدای گرانقدر را در بین دانش آموزان خود ترویج دهیم.

پورمحمود در ادامه گفت: تمام نعمت های الهی که در اختیار ما است امانتی است که لازم است ضمن استفاده صحیح از آنها، سهم و حق آیندگان را نیز رعایت کنیم. محیط زیست سالم و هوای پاک نیز یکی از این موارد مهم است که توسط درختکاری و گسترش فضای سبز قابل تامین است و از طرفی درختکاری در زمان انبیا نیز از اهمیت شایانی برخوردار بوده و در احادیث معتبر بر کاشت نهال و حفاظت از آن تاکید فراوان شده است.

پورمحمود در پایان ابراز امیدواری کرد: مدارس منطقه در هفته درختکاری در این پویش معنوی حضور فعال داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار