حاجی میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان تاکید کرد

تلاش برای ارتقای شاخص‌های آموزشی و نهادینه کردن فرآیند یادگیری باکیفیت در دانش‌آموزان

رشت ( پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان و روسای ادارات مناطق آموزش و پرورش استان گیلان گفت که باید برای ارتقای شاخص‌های آموزشی تلاش کنیم تا فرآیند یادگیری باکیفیت در دانش‌آموزان نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ارتقای شاخص‌های آموزشی و نهادینه کردن فرآیند یادگیری باکیفیت در دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق استان با اشاره به اهمیت خودارزیابی در نظام مدیریتی خاطرنشان کرد: مدیران با مشخص کردن راهبردهایی تلاش کنند میزان رسیدن به اهداف را در زمان محدود مشخص نمایند.

وی با اشاره به ضرورت هدفمند بودن مدیریتها اظهار کرد: مدیران باید در انجام رسالت خود دارای هدف باشند البته هدفی که منبعث از مأموریت باشد و شوق آفرین باشد و موجب بهره وری شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت حل مسأله در نظام مدیریتی خاطرنشان کرد: مدیران خلاق باید بتوانند توانایی حل مشکلات را داشته باشند و اولویت بندی امور در کاهش معادله های روزمره ضروری است.

محسن حاجی میرزایی در این جلسه گسترش ارتباطات شبکه ای را در حل مسائل مهم دانست و اظهار کرد: در شیوع کرونا و با راه اندازی شبکه شاد، شاهد گشوده شدن افق های وسیع در نظام آموزشی و تربیتی هستیم. وی با اذعان به اهمیت شبکه اداری در ریل گذاری امور آموزشی گفت: باید تلاش کنیم با ارائه مشوق هایی شرایط کارکنان اداری بهبود یابد. وی در پایان بر ارائه آموزش های مستمر ضمن خدمت فرهنگیان و ایجاد تحرک علمی در بین معلمان تأکید کرد.

استاندار گیلان به جایگاه والای تعلیم و تربیت در تعالی انسان اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر تأکیدات صورت گرفته در آموزه های دینی، در همه اسناد بالادستی همچون قانون اساسی و سند چشم‌انداز کشورمان نیز بر اهمیت و رسالت خطیر آموزش و پرورش و لزوم فراهم سازی زمینه برای رشد منابع انسانی کشورمان توسط این نهاد، تأکید شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند راهبردی پیشرفت کشور بر شاداب‌سازی نهاد آموزش و پرورش و تقویت امید در جوانان ادامه داد: توسعه عدالت آموزشی یکی از وجوه امیدبخش در کشور است و نظام اسلامی بویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، برای گستردن این عدالت در مناطق مختلف، گام های موثری برداشته اند.

ارسلان زارع به خدمات موثر دولت تدبیر و امید برای تعالی آموزش و پرورش با احداث و تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی اشاره کرد و گفت: خیرّان نیز در کنار دولت اقدام به احداث مدارس بسیاری کرده‌اند که مشارکت بالای ۷۰ درصدی مجمع خیرین مدرسه ساز در پروژه های افتتاحی سال گذشته تاکنون، نمونه‌ای از این تلاش هاست که در بیست‌ودومین جشنواره خیرین تعدادی از آنان، تجلیل شدند.

وی به پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من که با هدف فرهنگ‌سازی در امر حسنه مدرسه‌سازی از راه جذب کمک‌های مردمی برگزار شد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این پویش با استقبال مناسب مردم فرهنگ‌دوست گیلان، تا زمان حاضر دارای رتبه دوم کشوری در تعداد نفرات شرکت کننده و جذب ریالی و نیز استان اول در شاخص مشارکت بر اساس معیار نسبت تعداد دانش آموزان استان است.

زارع به شیوع ویروس کرونا در گیلان به عنوان نخستین استان های درگیر با این بیماری اشاره کرد و گفت: علیرغم هجوم دفعی این ویروس، آموزش تعطیل نشد و آزمون‌ها به خوبی در زمان مقرر برگزار شد که البته نظام آموزشی کشور هم با بهره گیری از فضای مجازی، راه هایی برای جلوگیری از توقف فرآیند آموزش برگزید و در این مسیر؛ شاهد همکاری های خوب معلمان و همراهی موثر دانش آموزان و خانواده های آنان بوده ایم.

وی همچنین از همراهی موثر صدا و سیما، اصحاب رسانه و سازمان های مردم نهاد در مسیر اطلاع رسانی شایسته و آگاهی بخشی عمومی در جلب همکاری دانش آموزان و خانواده ها در مسیر آموزش فرزندان این مرز و بوم قدردانی کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با برشمردن برخی مشکلات آموزشی اظهار کرد: مشکلات کمبود فضای آموزشی و فرسوده بودن تجهیزات از مهم ترین مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.

در این نشست، معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به ارائه دستاوردهای حوزه و بیان دیدگاه های خود در نظام تعلیم و تربیت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار