اردوی مجازی راهیان نور در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان (پانا) - اردوی مجازی راهیان نور دانش آموزی در سیستان و بلوچستان امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در بستر شبکه شاد آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اردوی مجازی راهیان نور در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح اردوی مجازی راهیان نور اظهار کرد: خدا باوری و ولایتمداری از مهمترین درس‌های هشت سال دفاع مقدس است که وجود آن در شرایط امروز موجب توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

حمیدرضا رخشانی ادامه داد: دوران دفاع مقدس نمایانگر هشت سال تلاش و کوشش جوانترین تا پیرترین مردم این خاک و بوم بود که نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.
وی افزود: این تلاش و از خودگذشتگی را باید گرامی‌داشت و ضمن یادآوری این دوران مقدس باید برای ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه تلاش کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور بهترین ظرفیت برای تبیین عمق رشادت و ایثارگری رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل است، گفت: خداشناسی از مهمترین درس‌های هشت سال دفاع مقدس است که نشان می‌دهد آن زمان تمام افراد جامعه با خداباوری و ولایت مداری هر کدام به نوعی از جان و مال خود گذشتند و پای کار آمدند که در نهایت با همه سختی‌ها دست متجاوزان را از خاک این سرزمین کوتاه کردند.
رخشانی خاطر نشان کرد: هم اکنون همه ما نیز باید فرزند زمان خود باشیم، خود و خدای خود را خوب بشناسیم و با تمام توان برنامه‌ریزی کنیم تا اقدامات مذبوحانه دشمنان علیه کشور خود را خنثی کنیم.
وی تصریح کرد: شناخت به موقع تهدیدها و تصمیم به هنگام برای دفع آن از مهمترین ویژگی رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بود که همه ما نیز در شرایط کنونی باید اینگونه عمل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هشت سال دفاع مردم ایران در برابر ابرقدرت‌ها و ایادی آنان، ظرفیت و قابلیت بزرگی بود که برای جهانیان به نمایش گذاشته شد و امروز می‌بینیم که این حماسه بزرگ به الگوی دیگر کشورهای آزادی‌خواه تبدیل شده است.
رخشانی آرامش و امنیت امروز مردم ایران را نتیجه عملیات‌ها و رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: گذشته چراغ راه آینده است؛ به همین دلیل باید تاریخ هشت سال دفاع مقدس برای داشتن آینده‌ای روشن مورد توجه قرار گیرد و نسل‌ جدید منتقل شود.
گفتنی است اردوی مجازی راهیان نور ویژه دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان از امروز آغاز شد و تا ۱۵ اسفند از طریق شبکه شاد و کانال اردوی راهیان نور سیستان و بلوچستان به آدرس rahiansistanbalochestan@ ادامه دارد.

12 هزار و 400 دانش آموز، مربی و مدیر سیستان و بلوچستانی در این کانال عضو هستند و در طول سه روز از طریق شبکه شاد به صورت زنده از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار